Kom ihåg mig?

Besvär med ett webhotel

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-09-03, 21:37 #11
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
Normalt står det i avtalet att dom inte kan bli skadestånd skyldiga och max ersättning än du betalat.

Så räkna inte kunna få ut någon ersättning, dock kanske du klarar kunna driva det vidare om dom bedriver det riktigt dåligt.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-03, 21:41 #12
Skandinaven Skandinaven är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2006
Nykomling

Citat:
Originally posted by Mattias@Sep 2 2006, 04:53
Sedan har givetvis alla webbhotell sina "up and downs", ingen kan garantera dig 100% upptid.
Ibland ryker hårdvara, ibland ström och ibland kanske deras internet gömmer sig i några timmar.
Naturligtvis. Kanske är bäst att påpeka det, att jag förstår att datorer strular ibland, jag har sysslat med datorer sedan 70talet.

Men när jag samlade den här killens dumheter med mina egna tankar om det så är jag uppe i 4 A4sidor.

Skulle kolla närmare på NÄR de här nertiderna och problemen uppstod, med hjälp av den statistikfunktionen jag fått som kompensation för ett annat problem, så visar den bara error, error, error. Oavsett vilken tidsperiod jag vill veta något som helst om.

Tror jag fick statistikfunktionen som bonus för att han sänkte min hemsida och mina besökare bemöttes av "This domain name expired on 12/31/69 and is pending renewal or deletion." Då var den domänen betald sedan nästan 2 månader, och aktiv i över ett år. Nästan poetiskt.

Min nya domän (den som tråden eg handlar om hade texten ADRESSEN LEDIG! Den kan bli din! som första budskap.. och det var INTE jag som hade satt dit den där.)
Skandinaven är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-03, 21:43 #13
Lundmarks avatar
Lundmark Lundmark är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2004
Lundmark Lundmark är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Lundmarks avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by Skandinaven@Sep 3 2006, 20:22
Är www.scorpionshops.com något att rekommendera?.
Jag använde dom ett tag förut... men det var ju lite nertid, men inte så mycket som du pratar om.

Men min rekommendation är i så fall oderland.com det kostar lite mer, men det är dom värda.
Lundmark är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-03, 22:11 #14
Nykomling

Nykomling

Nu är det skitsamma. THELAND.se är det.

Nu skickar han mig en uppsägning för att jag på en hemsida talar om vad som har hänt, och att han ständigt strular.

http://www.webmasternetwork.se/index...DE=03&MID=3964

Han accepterar tydligen inte att jag offentliggör att hans server ligger nere en minut och min 10 timmar, samt berättar vilken jävla klant han är.

Nu är det öppet. Min site är www.64bitar.se
Oläst 2006-09-03, 22:12 #15
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2003
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Decibels avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
Originally posted by Skandinaven@Sep 3 2006, 21:19
Snubben är förövrigt medlem här. Blir jag bannad om jag talar om vem det är?
Finns inga regler mot att tala om vilken leverantör du har trubbel med såvida du håller dig till fakta och inte går till angrepp eller förtal, däremot finns det regler att du ska ha en giltig och aktuell URL i din profil, vilket du inte har.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-03, 22:22 #16
Nykomling

Nykomling

Det är fixat nu. Jag ville faktiskt lösa det här lite smidigt utan att hänga ut nån först. Nu har det gått lite för långt för det. Nu VILL jag hänga ut honom.

Han mailade mig:

Bekräftar härmed att du har fri/gratis tillgång till Privat webbhotell med
200MB utrymme så länge du är fortsatt kund.

Förlängningar av domännamn betalar du själv.

Kort efter får jag

Hej Mikael,
Istället för att skicka dig ett kvitto på gratis webbhotell imorgon kommer vi att skicka dig en uppsägning. Att du förolämpar oss/mig i privata mail kan jag ta men vi kommer inte finna oss i att du gör som du gjort på 64bitar.se även om jag förstår din irritation.

Uppsägningstiden är 1 månad och vi kommer att ersätta dig i form av återbetalning av senaste fakturaperioden. Skicka ditt kontonummer så betalar vi tillbaka beloppet till dig omgående.

Säg till om du behöver hjälp vid flytten.

Jag rekommenderar INGEN det webhotellet.
Oläst 2006-09-03, 22:30 #17
theland theland är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2005
theland theland är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2005
Citat:
Originally posted by Skandinaven@Sep 3 2006, 22:11
Nu skickar han mig en uppsägning för att jag på en hemsida talar om vad som har hänt, och att han ständigt strular.
Han accepterar tydligen inte att jag offentliggör att hans server ligger nere en minut och min 10 timmar, samt berättar vilken jävla klant han är.

Jag har inte för avsikt att inleda någon diskussion här utan vill bara bekräfta att det har som Skandinaven säger strulat. Ovanligt mycket i hans fall. Så jag förstår hans irritation.

Anledningen till uppsägningen är inte enskilt att Skandinaven väljer ett skriva om sina erfarenheter vilket han förstås har rätt att göra utan snarare den ton och de ord/uttryck som använts i kontakten med oss.

/Tobias
theland är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-03, 22:33 #18
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Sep 2004
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Citat:
Ursprungligen postat av theland
Citat:
Ursprungligen postat av Skandinaven
http://www.webmasternetwork.se/index.php?s...ODE=03&MID=3964
Jag har inte för avsikt att inleda någon diskussion här utan vill bara bekräfta att det har som Skandinaven säger strulat. Ovanligt mycket i hans fall. Så jag förstår hans irritation.
Anledningen till uppsägningen är inte att Skandinaven väljer ett skriva om sina erfarenheter vilket han förstås har rätt att göra utan snarare den ton och de ord/uttryck som använts i kontakten med oss.
/Tobias
Kunden har alltid rätt - det är ett mål som är värt att sträva efter.
Oläst 2006-09-03, 22:47 #19
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av theland
Citat:
Ursprungligen postat av Skandinaven

Anledningen till uppsägningen är inte enskilt att Skandinaven väljer ett skriva om sina erfarenheter vilket han förstås har rätt att göra utan snarare den ton och de ord/uttryck som använts i kontakten med oss.

/Tobias
Att jag kallar din verksamhet för "jävla lekstuga" är kanske inte så konstigt när din sql-server dör och du vägrar svara på på mail med den historien du har av strul?

Ja, jag svor när jag upptäckte att sql-servern återuppstående följdes av ett 10timmarstotalstopp.

DIN webshop funkar när min databas är nere.

Under "information" på din theland.se står det

"Theland Webbhotell & Consulting AB driver sedan hösten 2002 ett av Sveriges mesta, bästa och trevligaste webbhotell. Vi har idag c:a 500 kunder och växer i en takt som gör att vi alltid kan garantera våra kunder bästa möjliga service & support.

Theland skall vara långsiktiga, kvalitetsmedvetna och jordnära."

Det händer att man blir sarkastisk när man läser sådant. När jag råkade dubbelklicka på "företaget" så fick jag "Server Error in '/webbhotell' Application." Grannarna vaknade nog av mitt skratt. Måste testa om den buggen funkar i IE också. Jajemän!

Fast det fixar du väl om nån månad, eller halvår, nu när du fått kännedom om det herr THELAND?
Oläst 2006-09-03, 23:00 #20
glennjs avatar
glennj glennj är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2003
glennj glennj är inte uppkopplad
Medlem
glennjs avatar

Reg.datum: Oct 2003
Citat:

Kunden har alltid rätt - det är ett mål som är värt att sträva efter.
Ett enligt mig förlegat utryck....
Inte för att jag tar någon som helst ställning här, men det finns även kunder som saknar sunt förnuft
glennj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017