Kom ihåg mig?

Povar igen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-09-27, 21:56 #11
jochens avatar
jochen jochen är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2006
Medlem
jochens avatar

Tjenare!

Bra idé!

Jag tycker att länkarna är i lite oordning samt inte tillräckligt utmärkande. De är mycket lika övrig text på sidan. Jag skulle flytta Navigation, Guest Menu och General längst till vänster. Portal döper du om till Home och flyttar den allra längst till vänster. Samla sedan Forum, Log in och Register längre till höger så att Register ligger i kant med Welcome-rutans högerkant.

Behåll ditt stiliserade blå "V" vilket är en bra symbol, men stylea till den lite. Ser lite billig ut, och gör texten "Volunteer Forum" klickbar så att man kommer "Hem" när man klickar där. Varför skilja på V och texten Voluteer Forum i det fallet?

Jag tycker du skall byta plats på Visit the forum-bubblan och loggain-bubblan. De 5 latest posts hör ju mer ihop med forumet....

Tjaaa....alles!

Tjing
jochen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-28, 00:37 #12
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
tycker det ser väldigt rörigt ut
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-28, 22:48 #13
Leons avatar
Leon Leon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2006
Mycket flitig postare
Leons avatar

Citat:
Originally posted by jochen@Sep 27 2006, 21:56
Tjenare!

Bra idé!

Jag tycker att länkarna är i lite oordning samt inte tillräckligt utmärkande. De är mycket lika övrig text på sidan. Jag skulle flytta Navigation, Guest Menu och General längst till vänster. Portal döper du om till Home och flyttar den allra längst till vänster. Samla sedan Forum, Log in och Register längre till höger så att Register ligger i kant med Welcome-rutans högerkant.

Behåll ditt stiliserade blå "V" vilket är en bra symbol, men stylea till den lite. Ser lite billig ut, och gör texten "Volunteer Forum" klickbar så att man kommer "Hem" när man klickar där. Varför skilja på V och texten Voluteer Forum i det fallet?

Jag tycker du skall byta plats på Visit the forum-bubblan och loggain-bubblan. De 5 latest posts hör ju mer ihop med forumet....

Tjaaa....alles!

Tjing
Hmm, att byta ut portal mot home är ett extreemt massivt arbete, då "portal" ligger utspritt typ överallt.

På vilket sätt är länkarna i oordning ?

Att sätta ihop logon och texten blir inte speciellt bra det heller pga till.ex sökmotorer mm.
Då alla kommer att se min sida som "olonteer Forum" och inte "Volunteer forum"
Och det är inte speciellt bra...

Byta plats på visit the forum bubblan och log in:
tja,,..
när man loggar in så försvinner ju log in bubblan helt och välkommen listan blir lite längre och höger och vänster spalten blir då lika långa.
Skulle jag då flytta över log in rutan så kommer höger spalten bli 1,5 bubbla längre
än den vänstra och då ser det ännu mer skumt ut :blink:

"V" et (logon) kan bli mkt bättre, men ja är lika dålig på att rita/måla som jag är på att koda.
Så det kommer nog ta en stund med det tills man kanske får lite hjälp, ja har tänkt på det
mkt, men ja klarar dock inte av det själv bättre än just såhär för tillfället
Leon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-29, 00:50 #14
jochens avatar
Medlem

Medlem
jochens avatar

Tjenare!

ok, kanske du har begränsningar vad gäller sökmotorer osv. Men det är inte bara sökmotorerna som styr hur många besökare du får heller. Man skall inte underskatta det grafiska och hur "tilltalande" sidan är rent visuellt. Men problemet här är inte det grafiska utan att den upplevs som ostrukturerad och rörig när man kikar in på den.

Bugg? När jag klickar på "not rated" i Random pics-bubblan så får jag ett error meddelande och texten "You cannot rate your own pictures!" = skumt!
Oläst 2006-09-29, 00:59 #15
jochens avatar
Medlem

Medlem
jochens avatar

- sen finns tex "What is a volunteer?" med på alla dropdown-menyerna...bättre att ha det på ett ställe, under tex General!

- Klicka på General-contact us, gå sedan till General-contact us igen så ser du att en cursor står och blinkar till höger om contact us i dropdown-menyn....

hepphepp
Oläst 2006-09-29, 18:41 #16
Leons avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
Leons avatar

Citat:
Originally posted by jochen@Sep 29 2006, 00:50
Tjenare!

ok, kanske du har begränsningar vad gäller sökmotorer osv. Men det är inte bara sökmotorerna som styr hur många besökare du får heller. Man skall inte underskatta det grafiska och hur "tilltalande" sidan är rent visuellt. Men problemet här är inte det grafiska utan att den upplevs som ostrukturerad och rörig när man kikar in på den.

Bugg? När jag klickar på "not rated" i Random pics-bubblan så får jag ett error meddelande och texten "You cannot rate your own pictures!" = skumt!
"You cannot rate your own pictures"

Beror på att det fotot laddades upp som gäst, och när sen du som gäst
klickar på "Rate" så är du "samma användare" och det blir så då.
Vet inte hur det skulle kunna ändras till annat sätt :huh:

"What is a volunteer?" Tog ja bort på alla utom general.
Inte tänkt på att den låg överallt, man blir lätt "hemmablind"

General Contact Us grejen (Blinkade strecket) beror på att

Your Name: * [Rutan här brevid]
Är den man skriver i så det är "Skrivar strecket" som blinkar och lyser igenom.
Ja ska se om ja klarar av att hitta på något åt det.

Det är svårt att förstå för mig vad som anses "rörigt" då jag är så van
med sidan så allt är så naturligt enkelt för mig. :huh:
Leon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017