FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Efter en incident med skottskada med effektbegränsade vapen läste jag väldigt mycket om just detta område. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
|
Jag var med om en liknande incident när jag var på återbesök i München (bodde där som yngre). Jag var också helt övertygad om att jag blev hotad med en softairgun och inte en riktig pistol. Ändrade dock uppfattning när killen brände av ett skott en halvmeter från min tinning. Kulhålet finns fortfarande att beskåda i en planka en bit bort. I vilket fall så kom de inte över några pengar. Jag satt med några kompisar utanför en krog och drack en flaska sprit som vi hade fått köpa med oss efter stängning. Fördomsfull som jag är så slängde jag min plånbok i diket när jag såg att ett stort gäng suspekta typer var på väg mot vårt håll. I efterhand är jag ganska nöjd med det beslutet eftersom hela reskassan låg i plånboken, som jag gick tillbaks och hämtade en halvtimme senare. Kan även tillägga att personen som drog av skottet fick skaka galler, eftersom mina tyska vänner gjorde en polisanmälan och pekade ut personen i polisens register
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Nykomling
|
Inte kul när sånt där händer, har själv blivit rånad dock utan vapen. Allt löste sig bra, blev rättegång, dem torska, jag fick tillbaka jacka och telefon.
Men åter till ämnet, om personen viftar med pistolen (ofta något som gärningsmännen inte tänker på i stundens hetta) så kan du utgå ifrån att han har en leksak. Tyngden på en puffra är inget man svingar runt med handleden alltså, men det beror väl på storlek också. Hoppas du polisanmält händelsen och att de löser sig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
|
Citat:
Jag både skrattade åt honom och "hetsade" honom att fjanta runt så där. Kommer nästan inte ihåg hur personen såg ut och orkar inte lägga ner tid på en sådan liten grej. Annan sak om han hade tryckt den mot pannan och verkligen skjutit av ett skott i foten eller något.. Men tack för alla inlägg med informatos Edit: Nu snackar en del om CZ från jugoslavien och passande nog snackade den idioten om jugomaffia :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() |
|||