FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
32 år, haft dator sedan VIC20 trillade in i folkhemmet. Diverse it utbildningar och en pilotutbildning på "Kreativ Programmering" i högskolan Gävle. Jobbat 2 år som systemutvecklare/grafiker på it avdelning hos [stort svenskt metallföretag] därefter 4 år som konsult (systemutvecklare/grafiker) hos [stor "dotcom" konsult]....och nu sitter man här! =)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Medlem
|
Man kan ju lätt konstatera att det är stora blandning av folk på det här forumet iaf =)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Gammal tråd, men kul. Så jag tar och lägger till mina 50 cents.
Slacker är jag med. Skulle göra en masters i Australien '97, men spenderade all tid i datasalen på universitetet (med att skapa min hemsida på geocities), chatta med brudar och andra banala saker, samt supa. Jag hoppade av efter ett år och for tillbaka till Sweden för att fortsätta arbeta som sjuksköterska. Fick för mig att skapa en portal för hälso- och sjukvård. Försökte programmera själv (i Perl), och har sen dess förälskat mig i programspråkens sköna värld. Jag utvecklar numera webbtjänster som lukrativ hobby. Jo, jag har också hunnit klämma in en 20 poängs kurs i hälsoinformatik, vilket är den enda formella datautbildningen jag har (om man nu inte räknar in ett otal "learn foo in 15 minutes" och "foobar for dummies" böcker). Portalen för hälso- och sjukvård är inte färdig än, och kommer aldrig att bli det heller. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu blev jag sugen på att vika ut mig......
.... jag har inte någon datorutbildning jag vill skryta med. Jobbar på Posten IT, med support. Men för tillfället är jag pappaledig. Mina internetsidor driver jag som företag, det blir väll ett par timmar/dag. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|