Citat:
Ursprungligen postat av andla
När jag säger friska varor så vill jag mena varor som är så naturliga som möjligt. Varor som är manipulerade endast för att sälja bättre tycker jag man ska kalla sjuka varor. Jag är kritisk till vart GMO är på väg och det enda jag vet där den använts till något gott är modifiering av ris till att bli rikare på betakaroten. Riset skulle vara avsett att odlas i asien för att hjälpa sjuka. Läste någonstans att detta inte fått fäste av någon anledning.
Jag anser dock att GMOs negativa konsekvenser är mikroskopisk jämfört med dåligt dokumenterade tillsatsämnen och att vi behöver fokusera mer på detta.
|
Där håller jag med dig, använda dåligt dokumenterade tillsatsämnen är inte bra men i Sverige gör vi normalt sett inte det. Läs gärna på lite mer om GMO, det har använts till åtskilliga bra saker, resistens mot insektsangrepp är väl ändå ganska viktigt? Ganska mycket bättre alternativ än insekticider...
Citat:
Ursprungligen postat av andla
Något man kan fokusera på är vad man kan göra åt antibiotika till slaktdjur. Eller behöver vi inte göra något åt det? Vad gör vi åt länder som säljer antibiotika i motsvarande vårat pressbyrån?
|
Likadant där så finns det en motiverad användning, i Sverige är vi väldigt restriktiva när det gäller sådant. Sverige är också ett mycket litet land sett till invånarantalet och det är svårt att påverka andra länder men försök görs, tro mig....