FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Snacka om en skruv lös.. han kunde varit ute efter nåt år eller två.. nu får han sitta på nåt hårdbevakat ställe med mördare o andra trevligheter... Inte ens säkert att straffet hade blivit så hårt i spam-grejen, men nu lär den separata delen öka på med ett gäng år med, för hans kredibilitet sjönk nog rätt fett i juryns ögon. Och iom att man i usa lägger straffen på varandra osv så.. ja
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Visste inte att man kunde få så höga straff för SPAM. Ojojoj, Han kan ju inte vara klok!
Här har vi en bild... http://www.startribune.com/stonline/...hris0606.l.jpg |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag tycker ändå, att gå så långt till att döda en annan människa för att slippa ett straff för ett ekonomiskt brott verkar långt över vad som borde varar rimligt.... ÄVEN fast det är "over there"....
Hoppas aldrig att vi får så moraliskt och etiskt skruvade människor i europa. Moral och etik är vad som oftast saknas i dagens samhälle. Vi främjar så ofta impulsivitet och kreativitet att vi glömmer av baksidan på myntet av vad dessa beteenden innebär. Det som vi representerar är just "demokrati" och "civiliserat" beteende. Att stjäla en annans människas liv är just vad vi ansett vara ocivilicerat och odemokratiskt i flera hundra år. Jag kommer ALDRIG... och jag menar just ALDRIG förstå ett motiv... oavsett rimliga skäl att förstå .... om det inte handlar om att försvara sitt eget liv eller någon annans liv. Det finns en gammal regel som i någon mån alltid har funnits inom det man kallar för "sunt förnuft" och det är att "inte använda mer våld än vad nöden kräver" Jag blir rädd när jag ser vad som händer i världen. Att order "respekt" är idag lika med att vara rädd för någon, att vara rädd för att inte bli misshandlad av någon som SAKNAR respekt. Jag tycker det är fel. Lika fel som att dissa dem som tycker olika. För trots allt är det de som tycker olika som får en själv att antingen att finna fler och tydligare motiveringar till sin egen uppfatning eller att omvärdera sin egen. ... DET är utveckling. Hoppas nu att ingen känner sig stött eller påhoppad men jag kände att detta missats i denna tråd. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|