Kom ihåg mig?

finns det något?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-04-07, 15:08 #11
moriax moriax är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2006
Nykomling

Citat:
Originally posted by patrikweb@Mar 16 2006, 21:29
Finns många i den prisklassen, om du inte har något krävande behov fungerar säkert nästan alla. Fast försök hålla dig borta från webbhotell som har något med danmark att göra som b-one etc.
Jag har surftown som webbhotell, och dom är ju danska. Dom funkar riktigt bra och är billiga. Har inte haft några problem att få kontakt, eller svar från deras support, något som annars varit mycket av kritiken mot danska lågpris-webbhotell.
moriax är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-07, 15:50 #12
Pucken Pucken är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av moriax
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Finns många i den prisklassen, om du inte har något krävande behov fungerar säkert nästan alla. Fast försök hålla dig borta från webbhotell som har något med danmark att göra som b-one etc.
Jag har surftown som webbhotell, och dom är ju danska. Dom funkar riktigt bra och är billiga. Har inte haft några problem att få kontakt, eller svar från deras support, något som annars varit mycket av kritiken mot danska lågpris-webbhotell.
Tyvärr har ju de fri trafik och en värdelös, oteknisk support som alltid slingrar sig och undviker att svara på frågor.

Så Surftown är väl inget jag kan rekommendera direkt.
Pucken är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-07, 16:12 #13
Nykomling

Nykomling

Citat:
Originally posted by Pucken@Apr 7 2006, 15:50
Tyvärr har ju de fri trafik och en värdelös, oteknisk support som alltid slingrar sig och undviker att svara på frågor.

Vadå, tyvärr har de fri trafik. Det är väl jättebra om dom har fri trafik!
Sen om dom har det eller ej är en annan fråga

Jag har så blygsam trafik så jag lär ju aldrig få veta. Har läst några inlägg som i forum påstår sig köra tyngande trafik på surftowns "fria" trafik. Default är det inställt på 10 GB/mån, men detta är något du kan öka på i din egen kontrollpanel (utan kostnad). Sen finns det olika historier om vad som egentligen händer när du verkligen börjar uttnyttja den "fria" trafiken.

Men nu gällde det väl en personlig hemsida, och för det ändamålet är surftown ett bra och billigt alternativ. Jag är nöjd iaf!
Oläst 2006-04-07, 16:18 #14
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av moriax
Citat:
Ursprungligen postat av Pucken

Vadå, tyvärr har de fri trafik. Det är väl jättebra om dom har fri trafik!
Sen om dom har det eller ej är en annan fråga

Jag har så blygsam trafik så jag lär ju aldrig få veta. Har läst några inlägg som i forum påstår sig köra tyngande trafik på surftowns "fria" trafik. Default är det inställt på 10 GB/mån, men detta är något du kan öka på i din egen kontrollpanel (utan kostnad). Sen finns det olika historier om vad som egentligen händer när du verkligen börjar uttnyttja den "fria" trafiken.

Men nu gällde det väl en personlig hemsida, och för det ändamålet är surftown ett bra och billigt alternativ. Jag är nöjd iaf!
Givetvis har inget webbhotell fri trafik.

Både Surftown och b-one kastar ut sina kunder om man använder för mycket trafik.

Det är ju inte direkt gratis att driva ett webbhotell.
Pucken är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-07, 16:39 #15
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004

Man ska passa sig för dom billiga hotellen med "fri trafik", skulle dom tagit 100:- per månad eller mer per paket och har en hög kunder så skulle det fungerat att dragit in någon Gbit och ha fri trafiköverföring.

Fast mer vanligt med utlänaska leverantörer som har mycket trafik.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-07, 17:52 #16
Nykomling

Nykomling

Tycker det är fel att "varna" för webbhotell bara för att dom lockar med fri trafik. Jag tolkar deras grej som fri trafik inom rimliga gränser. Det vill säga dom vill inte sätta en gräns på 10GB och sedan slänga ut dig per automatik så fort du går över. Men en sida som är belastande på serverresurser kan säkert stängas av, men då vet säkerligen personen som driver den siten precis vad han håller på med och försöker tänja gränserna för begreppet "fri trafik". För som ni säger ingen kan ju egentligen erbjuda fri trafik.

Väljer du liksom jag att tolka det som att det inte finns någon satt gräns, utan du utnyttjar resurserna rimligt. Ja då är dom billiga, och har stöd för alla tekniska plattformar du kan tänkas behöva för en mindre site.
Oläst 2006-04-07, 17:56 #17

Nu är det så att både B-ONE/Surftown slänger ut användare bara för dom känner för det utan riktigt orsak eller säger att du tar förmycket. Står även i deras avtal att dom mer kan stänga av en kund bara för en annställd har en dålig dag.

Så har ju hänt att många kunder som blivit avstängda för dom dragit en del trafik, självklart fungerar det för små sidor men om du beställer endast för "fri trafik" och använder ordet ordagrant och maxar trafik så tror jag inte du blir kvar så länge.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017