FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har aldrig märkt någon skillnad på Verisign-certifikat och icke-Verisign-certifikat, det är ju ingen krypteringsskillnad och mig veterligen märker ingen användare om man kör Verisign eller något annat om de inte uttryckligen begär information från webbläsare.
Jag ser personligen skillnad på en Skoda och BMW :P Var det gäller POST/GET är det mig veterligen ingen skillnad, själva "kontrollen" gör ju klienten.
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
![]() Btw, nog med utsvävande kommentarer, ursprungsfrågan var alltså att jag hade glömt att ange "www" och om någon visste något om detta. ![]() // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Haha, jo lite offtopic har det nog blivit nu.
Hur som helst så kollade jag rundor lite och såg att du har 30 dagar på dig att byta om du vill... Mvh, Tobias
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Det hela handlar väl om att folk ska kunna verifiera nyckeln de får av din server mot nykeln som Verisign har. Om de stämmer kan man vara rätt säker på att allt är som det ska. Detta fungerar eftersom Verisign har det förtroende de har. Det inger inte samma förtroende om din publika nyckel kommer från någon gratis nyckelserver nånstans på nätet. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Så där, nu vet jag hur turerna funkar...
Jag fick först vänta in fakturan för att säga upp certet på lastbryggan.se och det gjorde jag helt enkelt genom att faxa in fakturan och skriva att jag ville annulera beställningen. Därefter skulle jag även bekräfta uppsägningen via eTrust's hemsida. Sen var det grönt att beställa ett nytt till www.lastbryggan.se. Totalsumman landade på 3.750.- (ex moms) för ett år, att förnya den sedan är billigare än att köpa en ny. // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Nu är "Nya Kassan" klar och allt ligger i en ny krypterad mapp och all info och trafik mellan "kassa" och databas skall vara krypterad.
Som vanligt när något är modifierat i en shop som är hemmasnickrad så brukar det alltid finnas någon bugg/miss. Jag skulle uppskatta om någon eller några här på WN har lust att gå in på Lastbryggan och göra ett testköp och betala med kreditkort, när ni kommer till "Kassa2" så välj att logga in på vänstersidan med mejl "[email protected]" och lösen "wn". Detta för att se om ni får några fel i samband med installationen av SSL. Jag kommer att låta det kundnumret ligga kvar några dagar. www.lastbryggan.se // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Administratör
|
Tack för din order!
Du har den i Din brevlåda inom 3 vardagar. Inga problem för mej. Obs LB menade inte att ni skulle knappa in ert kreditkorts # utan ett fake som han redan lagt till, om någon som jag inte förstod det ... WN
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Funkade bra för mig också, förutom att det tog lite tid att ladda kassasidan.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag testade att beställa med Netscape Communicator 4.7 och det var inga som helst problem. Men rutan "Tack för din order" såg grotesk ut. Det var någon rödrutig bakgrund som gjorde det svårt att läsa vad det egentligen stod. Det är visst stylesheeten som inte lyckas helt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Funkar finfint!
Mvh, Tobias