FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
De har erfarenhet på detta, stäm ett möte med en av deras säljare, även om du skulle välja någon annan så kan jag lova att du kommer få in mycket information som du kan ha nytta av framöver. Har för mig att Acme har har en representant på detta forum genom Sebastian. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kör på kreditor. Jag har två kunder som i veckorna kommer att byta till kreditor. Acme skulle nyligen uppdatera sitt system men det verkar inte ha blivit bättre. Deras server ligger ofta nere, deras support är okunnig (Det finns en duktig person på Acme, Elias!) och supporten är medveten om att det inte fungerar men gör inget åt det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Nykomling
|
Köpvillkor saxat från www.itservice.se (dialect) som använder Acmes paycontrol:
Påminnelseavgift utgår med 50 kronor per förfallen faktura. Det utgår endast en påminnelse. 7 dagar efter påminnelsedagen skickas ett inkassokrav ut. Inkassokostnad debiteras med 160 kronor. Påminnelseavgiften och Inkassokostnaden är inte momspliktiga. Efter Inkassokravet har ni 8 dagar på er att reglera skulden. Påminnelseavgift, Inkassokostnad samt eventuell dröjsmålsränta faktureras separat. Fakturaavgift, om 35 kronor (28 kr ex moms) debiteras vid fakturering av dröjsmålsränta och eller påminnelseavgift och eller Inkassokostnad. Betalningsvillkor för betalning av dröjsmålsränta, påminnelseavgift eller Inkassokostnad är 30 dagar. Undrar om de får återkommande kunder... :unsure: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Tycker det är kanonbra att tala om vad som gäller redan från början... Sköter man sig bryr man sig inte om denna text.. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|