FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Skitbra Hans, tack för läsning.
Sedan kan man som sagt diskutera hur mycket av patentet som faktiskt används. Jag vill nog framhäva: domänens ålder, inlänkar från auktoritetssidor, att utlänkarna är ok (majoriteten inte till "bad neighbourhood") och inlänkarnas ålder. Det är rätt diffust .... Jag hoppas kunna lära mig mer om detta genom att titta på sökresultaten för den nya SEO tävlingen och vilken typ av sidor de är. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack Hans. Otroligt bra sammanfattning. Den bästa jag har sett faktiskt!
Jim: Av det jag har sett hittils av v7ndotcom-tävlingen känns det inte som om den kommer att lära mig någonting. Möjligen att Google är otroligt skickliga på att fördröja resultat i sitt index, att blogspammare är fullkomligt sanslösa och att det inte finns några gränser för hur ful en sida kan vara. Men, men kan ju alltid hoppas! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag är inte alls påläst i trustrank men precis som jag skrev i en annan tråd tror jag att man kommer använda informationen från Google Toolbar och Google Analytics. Då kan Google bl.a. få reda på hur länge användarna stannar på sidan och "bounce rate" d.v.s. hur många som klickar bakåt direkt efter att ha gått in på sidan. Denna information måste vara mycket bra för att avgöra om en sida är relevant för sökresultatet eller inte.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack väldigt bra sammanfattning Hans!
Mycket lärorikt. /Henrik |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Och jag instämmer, mycket bra läsning Hans. Synd att ett sådant bra inlägg kommer försvinna med tiden. Kan vi få se den första sticky-tråden på WN någon gång? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag är lite lätt skeptiskt till hur bra trustrank verkligen är för användarna.
Roar man sig med att söka på webbkonsult som jag trodde var ganska konkurransutsatt (men jag kan just ingenting om SEO) hittar man bl.a. två hemsidor som kommer högt upp. Båda har få in-länkar. Det ena tror jag kom högt upp bara därför att DNS-namnet är gammalt. Hemsidan är också gammal och luktar lite källar företag. Den andra tror jag kom högt upp bara därför att de hade satt telefon, namn och adress på första sidan. Inga av dessa två sökträffarna särskilt relevanta för mig. De gav mig ingenting av det som jag kunde tänkas söka efter. De flesta som söker är också privatpersoner. De typ av hemsidor som de söker uppfattar jag många av kriterierna i TR som redovisat tidigare här som långt ifrån det mest väsentliga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
Nu är det ett tag sedan vi diskuterade trustrank. Min manliga intuition säger att detta blivit viktigare på senaste tiden.
Någon som håller med? Någon som har bevis? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Utan att ha några konkreta bevis kan jag säga att trustrank är minst 100 gånger viktigare än google toolbar pagerank som fokus verkar ligga på i dagsläget.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag tycker inlägg nr.2 var mycket intressant. Är det någon som vet, vad gäller nya uppdateringar.
Känner någon till någon annan webbplats om exakt hur algoritmerna fungerar för trustrank. Ett mycket viktigt ämne. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|