FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tillförde inget nytt till tråden
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Skulle man ta bort alla fixar för t.ex. CSS-buggar i IE, så skulle det inte bli 99,9% fungerande för visning av webbsidor.
Det är ganska ointressant vilken webbläsare som är bäst. Vi kan väl ta en diskussion om vilken bil som är bäst. Jag menar bara att folk har olika tycke och smak. Välj den webbläsare som passar er. Det är just det som är intressant anser jag. Jag ska kunna välja vilket operativsystem jag vill och vilken webbläsare jag vill och sedan kunna logga in på banken. Varför ska banken tvinga mig att använda ett visst operativsystem och webbläsare? Det tråkiga är att en väldigt stor del av världens befolkning inte inser att lilla söta Microsoft vill tvinga alla att använda sig av Microsofts produkter. De vill inte alls att jag ska kunna välja vilket operativsystem jag vill eller vilken webbläsare jag vill. Och hur gör de det bl.a.? Jo, genom att medvetet inte följa standarder. Verkar som om Microsfts hemliga slogan verkar vara: "Vi ska inte få folk att använda sig av våra produkter för att de är bäst utan för att det ska vara krångligt att använda våra konkurrenters produkter." Detsamma gäller nog för de flesta stora bolag. Alla hyllar Google i dagsläget, men vänta bara tills de har tagit nästan hela annonsmarknanden och någon av er kommer i konfligt med Google. Då kan Google stänga ner hela din verksamhet i västa fall. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Rent allmänt; Det ligger i naturen att en underdog skriker högst och sparkar åt alla möjliga håll (helst uppåt), så har det varit i alla tider. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||