FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
På så sätt kan du bokföra både intäkter och kostnader på t.ex. ett projekt och sedan ta ut en resultatrapport för endast det projektet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
tex på adsende så ser du ju hur stora utbetalingarna är i sek, du ser på ditt konto hur stora utbetalningarna var i dollar.. då har du ju kursen. Om du bokför enligt bokslutsmetoden så bokför du ju det datum du har pengarna, alltså är det inga problem.. Vid bokslut blir ej inkomna pengar till kundfodringar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Enligt DFT ska jag ju bokföra varje månad då jag ser hur mycket som kommit in, alltså inte när utbetalningen har skett. Olika bud med andra ord. Blir väldigt rådvill om man säger så.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag frågade Skatteverket om detta en gång och de sa att jag ska bokföra när pengarna kommer in på mitt konto (i mitt fall en gång i månaden). Dock måste jag ta upp decembers pengar (som jag får i januari) som en kundfordran så att de hamnar på rätt inkomstår.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Om man får in pengar en gång i månaden så räcker det naturligtvis att bokföra när de sätts in då blir det ju ändå en form av löpande bokföring. Att därmot bokföra alla årets intäkter i två verifikat är inte tillräckligt, i synnerhet inte om utbetalningen sker med check och bokföringen inte görs förrän den dagen man löser in checken. En check är dessutom jämförbar med kontanter och ska därför enligt lagen bokföras senast dagen efter man mottagit den.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|