FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ps. Nu spekulerar jag och har troligen helt tokfel, men skulle jag gissa kan det kanske kan vara en lakritsbutik/grossist som pungat ut slantarna för domänen...
Som ex: www. lakritsroten .se
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Medlem
|
Som tidigare talare sagt, 150 lappar för en sådan domän för rätt köpare är det förmodligen en nål i en höstack.
Lek med tanken att Cloetta köpte upp domänen, dom omsätter över 1 miljard årligen så tror inte dom gråter floder för 150 lappar. Kul att man kan tjäna pengar på domäner, synd bara att man inte var med i spelet när det var aktuellt att köpa upp godbitarna. Ska bli intressant och se hur domäner värderas när dem nya toppdomänerna släpps. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tycker också att det är småpotatis för många köpare. Ska bli roligt att se vad som händer med den. Vore ändå roligt om någon lägger upp en enkel Wordpress sida med standardtema och lite adsense. Då skulle jag bli imponerad.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Köparen verkar heta Haupt Lakrits AB och är ett nystartat bolag.
http://www.allabolag.se/5569344327/Haupt_Lakrits_AB Den 45-årige ägaren sitter även i styrelsen för 2 spelbolag, så online-verksamhet är inget nytt för honom. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Lite offtopic men ändå inte - lakrits tycks vara det nya modegodiset. Jag kan tänka mig att t.ex. Lakritsroten gärna velat haft den domänen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Jag vet att tråden förmodligen är död vid det här laget men jag skriver ändå. Mitt namn är Christian Haupt och det är mitt företag, Haupt Lakrits, som köpt domänen. Senast redigerad av Ingo den 2014-02-03 klockan 10:51 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Lycka till med nya bolaget och ert godis! |
||