FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej! Har några frågor om aktiebolag.
1. Citat:
2. Det står att skatten för ett bolag är 22%. Innebär det att jag enbart kommer behöva skatta 22% av de intjänade pengarna eller blir det ännu fler avgifter som jag inte känner till? 2.2. Hur funkar det egentligen med de intjänade pengarna? Läggs de in på ett konto för bolaget och sedan ligger de där? Får jag fritt disponera dessa pengar eller måste jag ta ut det som lön och således skatta vanlig inkomstskatt på det, sociala avgifter och så vidare?! - Om min gissning ovanför stämmer så förstår jag inte vilka skattemässiga fördelar man skulle haft från ett bolag om man ändå måste skatta minst lika mycket när man väl ska ta ut pengarna ur bolaget. 3. Hur mycket pengar kan jag spara egentligen på att ha ett aktiebolag istället för en egen firma? 4. Om jag säljer VIP-tjänster/betalmedlemskap på min tjänst - måste jag då lägga till moms på priset som ska betalas till staten? Hur funkar det egentligen? Vet exempel såsom kamrat.com, dayviews.com och så vidare där jag inte sett att de tagit ut nån moms. Fler frågor kan tillkomma. Tack på förhand. |
|||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|