FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vad sägs om
PHP-kod:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Smart!
Det fungerade nästa. Nu börjar den ta ifrån första produkten, super! Dock så visas inte sista sidan. Säg att vi har 56 produkter, och vill bara visa 4 per sida (det är 14 sidor). Då visas bara 13 sidor i sidnumreringen.. Lägger man dock till en ny produkt så att det blir 57 produkter, då visas 14 sidor, även om det egentligen skulle vara 15sidor. (57/4 = 14.25 (upphöjt = 15)). ehm.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Först räknar du ut antal sidor och sen tar du bort en?
Testa att ta bort den här raden PHP-kod:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Helt rätt! Testade också detta, och det fungerade perfekt!
Ska jag vara ärlig så har jag testat precis vad vi gjorde nu, bara att jag va så trött att jag skrev: $p_num = $items*$page-1; istället för $p_num = $items*($page-1); Haha! Enkelt löst iaf! Tack jonny! Tack även till dig linuus, men jag hade hoppats på att slippa räkna om hela skiten ![]() Jag använde denna sidas kod som grund till alltihopp.. http://snipplr.com/view/55519/ Tack igen grabbar! Lägger ut sidan på feedback senare, så får ni se om ni gillar vad ni har bidragit till ![]() Tack! PS. som ni ser så ligger $page_amount = $page_amount-1; med i "original"´-koden, hade därför inte tanken på att den tog bort en sida.. :S sorry about that! Senast redigerad av jonssondesign den 2012-07-09 klockan 13:43 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|