FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är ju förhålladevis lågt pris du är ute efter och du vill bara ha en server. Jag har lite dålig koll på göteborgsregionen, men möjligen kan NameISP erbjuda något för dig.
256 kbps är ju inte direkt mycket bandbredd. 80 GB finns det förmodligen webbhotell som erbjuder utan att det kostar alltför mycket.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Edit: Peering mot Port80, Bahnhof och DCS är smutt =) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Digikom har väl hyffsade priser. Men då får servern stå i Borås.
Har ingen som helst erfarenhet från dem bara sett att de är prisvärda. http://www.digikom.net/egenserver.asp |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Har en server hos Port80/RixTelecom i Göteborg - Mycket nöjd! Fin hall och dessutom har de ju en total kapacitet på 10 Gigabit
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
De flesta stora operatörer har också hallar i Göteborg, så som song/ip-only. Sedan har jag hittat www.pin.se också. Vet dock inget om dem.
Digikom är ju samma som Crystone(både ägs väl av eastpoint) Men det ser lite roligt ut på Digikoms hemsida när det står ”crystone” överallt i texten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har en burk hos PRQ och är nöjd. Inga problem alls förutom de jag själv ställt till med och en uppgradering av hårdvaran sköttes mkt smidigt.
Otroligt att få det man får för de små summorna det kostar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Men PRQ har väl ingen hall i Göteborg? Eller har jag missat något?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nej, men väl i 08-land. Varför är det så viktigt med Göteborg? Det kostar inte mycket att skicka en server..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu är det ju inte min tråd,
![]() Men en följd fråga. Finns det någon nackdel med att placera serverhallen längre ifrån de stora "knytpunkterna"? Dvs. blir det någon skillnad i "prestanda"(i accesstider eller liknande) om man placerar servern i Stockholm, Göteborg eller Falkenberg(en bit utanför Göteborg där Glesys ligger)? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ja, det finns fördelar med att ligga mer centralt i operatörens nät. Om din server ligger mer centralt i nätet påverkar driftstörningar många andra kunder också.
För några år sedan låg vi i utkanten av Songs nät och vi fick inte känslan av att de hade någon vidare koll på saker och ting där. Ju längre bort från navet, desto fler saker som kan gå fel. Kapacitet är dessutom billigare i storstadsområden.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|