FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Sharepoint där jag jobbar. Har tjatat om att få tillgång till en server med Apache/php men... Har vid några tillfällen använt server2go vid tillfälliga saker. Smidigt att ha med sig på USBn också
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag håller helt med dig tartareandesire.
Skulle jag behöva ett intranät i mitt eget företag skulle det bli en noSQL lösning, antagligen i PHP eller Python som inte involverar Microsofts teknologier alls - även om jag jobbar med dessa dagligen. Senast redigerad av jayzee den 2012-06-10 klockan 12:48 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Man kanske kan ställa sig frågan hur många stora Svenska företag som använder cms system som bygger på php som drupal, joomla, wp. Eller andra portaler av olika slag som wiki.
Men som många säger så går ofta större företag hand i hand med microsoft vilket ofta slutar med större avtal som inkluderar fler produkter som sammkör med samtliga interna system. Samt att man får inte glömma säljarna och hur stor roll de spelar in i hur företagen väljer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Problematiken dyker inte upp förrän man kommer på att... Opps, vi har byggt allt på att användaren använder Explorer... Vi lever i en tid när man inte kan förlita sig på en webbläsare (och till råga på allt den sämsta...). iPads osv gör sitt intåg. Nog lika bra att man börjar se om sina rutiner. Även om det är lite i senaste laget.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
Citat:
Detsamma gäller Outlook Web Access som numera heter Outlook Web App. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
På tiden. Då får man bara hoppas att det företaget man jobbar på uppgraderar till det nångång...
edit: Borde vara att Sharepoint och Outlook Web Access blivit kompatibelt inte tvärtom ![]() edit2: Äsch går att tolka hur som ![]() Senast redigerad av P3N den 2012-06-10 klockan 23:28 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Den största grunden att man väljer att standardisera på Windows är väl för dom existerande kompetensresurserna som finns att tillgå vid problem. Standardiserar man på egenhack så är det förbannat svårt att "bara ringa någon" när den personen/personerna som utvecklat detta slutar/blir sjuk etc.
För att inte nämna integrering med andra MS software. Med det menar jag dock inte att jag föredrar Sharepoint/windows, men att jag förstår tankegången när man väljer att standardisera på det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
|
Citat:
Pinsamt. * Senast jag testade var väl 2-3 månader sedan. |
|||