Kom ihåg mig?

Vilken ehandelsplattform ska jag välja?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-01-09, 22:39 #11
Macckes avatar
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP

Reg.datum: Nov 2004
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
Macckes avatar

Reg.datum: Nov 2004
Svårt att säga utan att veta mer om innehåll och antal produkter etc. Men Joomla är ju rätt flexibel och har gott om schyssta plugins.
Maccke är inte uppkopplad  
Oläst 2012-01-10, 10:45 #12
abergmans avatar
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2010
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
abergmans avatar

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ursprungligen postat av njoy Visa inlägg
Med SEO krav sprack tanken om osCommerce. Magento är populärt men äter resurser. OpenCart också populärt och kan också vara tungladdat. Därefter Prestashop som du nämner.

På en snål sever rullar nog osCommerce bäst. Den är också lättast att lära sig. Men det kräver extrabidrag för att få bra SEO i det hela.
Att Magento "äter resurser" handlar väl mer om att du har för lite prestanda på din server? Smakar det så kostar det
abergman är inte uppkopplad  
Oläst 2012-01-15, 02:54 #13
moonflake moonflake är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2011
moonflake moonflake är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2011
Citat:
Ursprungligen postat av jakoob Visa inlägg
Sorry jag var nog lite otydlig där med hostad, syftade på att man köper en färdig lösning som tex e butik.se, en lösning där ebutik och host ingår så man slipper bygga ifrån scratch eller alternativt hosta den själv.
Skulle aldrig rekommendera en sån lösning..
Oftast måste du abbonera i x antal månader vid dessa lösningar och då tillkommer väldigt ofta en massa olika utgifter vid uppdatering och support..

Sedan så finns oftast kostnader om du ska säga upp avtal och hålla på fram och tillbaka.
Bättre att satsa på eget, lägga ut en liten kostnad och få upp butiken av duktigt it-folk som du sedan kan vända dig till vid behov av uppdateringar m.m..
moonflake är inte uppkopplad  
Oläst 2012-01-16, 01:41 #14
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2006
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av SweCat Visa inlägg
Vad som är bäst beror helt enkelt på vad du har för krav på plattformen och vad du är ute efter. Jag föreslår att du börjar att läsa här för att se vad du ska tänka på när du väjer lösning http://e-handelstankar.se/rad-vid-start-av-e-handel
Även på forumet hos ehandel.se kan du ställa frågan och säkerligen få bra svar, eftersom där träffas massor av mindre e-handlare och diskuterar allt som rör ehandel
Jag tror dem hostade lösningarna som finns i sverige kommer få det tufft framöver.
Dels för att dem är dyra och dels för att opensource blir bättre o bättre.

Kollar man på t.ex magento go http://go.magento.com/ så är det en lösning som gör det som dem låsta lösningarna gör, skillnaden är att det är mycket billigare, och mycket bättre.

Jag förstår inte riktigt hur ni resonerar när ni säger att opensource är för hemmapillare, anlitar man ett företag som hjälper en med att komma igång så är det absolut ingen skillnad jämfört med en låst lösning. Ett sådant företag är t.ex icommerce i Stockholm eller Webbhuset i Göteborg.

Senast redigerad av MRDJ den 2012-01-16 klockan 01:45
MRDJ är inte uppkopplad  
Oläst 2012-01-16, 01:53 #15
MRDJs avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av MRDJ Visa inlägg
Jag tror dem hostade lösningarna som finns i sverige kommer få det tufft framöver.
Dels för att dem är dyra och dels för att opensource blir bättre o bättre.

Kollar man på t.ex magento go http://go.magento.com/ så är det en lösning som gör det som dem låsta lösningarna gör, skillnaden är att det är mycket billigare, och mycket bättre.

Jag förstår inte riktigt hur ni resonerar när ni säger att opensource är för hemmapillare, anlitar man ett företag som hjälper en med att komma igång så är det absolut ingen skillnad jämfört med en låst lösning. Ett sådant företag är t.ex icommerce i Stockholm eller Webbhuset i Göteborg.
Kolla denna listan på funktioner,
http://go.magento.com/features/

Finns inte en leverantör i sverige som är i närheten..
MRDJ är inte uppkopplad  
Oläst 2012-01-19, 13:46 #16
makaflOws avatar
makaflOw makaflOw är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2011
makaflOw makaflOw är inte uppkopplad
Medlem
makaflOws avatar

Reg.datum: Sep 2011
Efter mycket velande så blev det till slut Opencart. Enda problemet jag ser är att det är svårt att implantera Svenska och få till det som man vill
Någon som har en guide att tipsa om där det står vilken av alla 3000-filer man ska ändra i för att ändra vissa saker?
makaflOw är inte uppkopplad  
Oläst 2012-01-20, 21:52 #17
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av makaflOw Visa inlägg
Efter mycket velande så blev det till slut Opencart. Enda problemet jag ser är att det är svårt att implantera Svenska och få till det som man vill
Någon som har en guide att tipsa om där det står vilken av alla 3000-filer man ska ändra i för att ändra vissa saker?
Svenska ska gå bra att lägga in, men dom tar dock $12 för det att ladda ner.
Danielos är inte uppkopplad  
Oläst 2012-01-22, 20:05 #18
random random är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2008
random random är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2008
Själv har jag börjat kolla lite på WooCommerce blev lite förvånad hur bra integrerat det var i wordpress ända nackdelen jag kan se är ju att det är nytt så finns ju inte jätte mycket plugins till det än men flera betallösningar finns tillgängliga (Dibs, postgiro/bankgiro, klarna, paypal...) tyvärr kostar endel av betallösningarna.

Bör tilläggas för er utvecklare att Woothemes har riktigt bra dokumentation för er som vill skriva plugins.
random är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017