FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Tyvärr finns det inga genvägar när man vill starta och driva företag och tro inte att någon annan ska göra jobbet åt dig. Det är hårt arbeta som gäller. Innan man startar upp är det viktigt att man är förbered kortsagt det gäller att LÄSA på hur man driver och startar företag annars kan det bli en dyrköpt erfarenhet. Mitt råd är att först och främst läsa böcker i ämnet sen kan man försöka gå några kurser i företagsekonomi och bokföring . Här har du en länk till böcker som brukar vara bra. http://www.blinfo.se/Go.do?path=/shop/books |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Måste det vara så avancerat. Det enda jag vill ha är ett org. nummer
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja det är avancerat att driva företag. Men det är avancerat att cykla också för den som inte vet hur man gör det.
Mitt tips är att dra igång firman, söka upp någon som kan hjälpa dig med ekonomisk rådgivning gratis (släktning, vän osv) och sedan kommer bitarna falla på plats allt eftersom. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Sla en signal till SKV och beratta om din situation. Dom ar faktiskt mycket hjalpsamma aven om dom inte kommer overst pa min julklappslista ![]() MVH R Senast redigerad av robaino den 2011-09-24 klockan 04:46 Anledning: Kan inte stava |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Okej, men alltså om jag signar ett företag. Kan man förlora något på det? Alltså nu räknar jag inte med några lån eller sånt från bank.
Men om man bara sitter och gör ingenting med ett företag. Går man back på det då? Förutsett att man inte tjänar någonting igenom företaget? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
|
Du måste ändå bokföra alla transaktioner och deklarera på särskilda blanketter varje år.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Läs på i cirka ett halvår om EF innan du startar något. Min rek.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |