FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
|
Aj aj aj! Det satt visst lite kvar i skallen efter fredagen!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Dom här är duktiga: http://www.xensmart.co.uk/
http://www.webhostingtalk.com/showpo...19&postcount=1 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Medlem
|
Vilka jävla priser vissa Svenska hostar har! 50 kr/månad för en extra IP?
Jag ligger nog kvar i USA där jag betalar mindre än 7 kr per IP. Det verkar som om det behövs lite konkurrens i Sverige när det gäller webhosting. Senast redigerad av Axelsson den 2011-09-20 klockan 15:35 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Debiterar dom 90 kr per månad ger det 1 080 per månad för en fysisk server. Inte mycket till marginal men nog går det att få ekonomi i det utan att behöva översälja "ganska rejält"... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jo det kan ju gå runt att endast få in 1080 kronor / fysik server. Men tror knappast man kan göra det länge eftersom det lär ta ett bra tag att gå med vinst.
Vi säger att de "endast" översäljer varje server med 2 VPS:er, dvs 14 VPS:er / server. Då får varje kund endast 878 MB ram. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Axelsson - finns många som bara tar några kronor för en IP även i Sverige.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är lätt värt att betala lite extra för en VPS jämfört med en enklel dedikerad server tycker jag. Har haft hårdvarustrul några gånger för mycket i andras hallar för att tycka sådant är spännande - och som pluttkund med bara 1-2 servrar så får man sällan nån egen tillgång till hallen utanför kontorstid osv.
Dessutom kan man nöja sig med prestanda som är mer på gränsen eftersom det är så lätt att klicka i lite mera när det väl behövs. För mig var det en befrielse att byta från dedikerad till VPS. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag antar att du snackar om vpsmjukvaror såsom SolusVM
? Och det är det jag skrev tidigare i tråden, att jag inte tror att 1024 MB kan vara garanterat, möjligtvis är det burstable. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|