Kom ihåg mig?

Hur fungerar PageRank?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-05-27, 18:15 #1
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2008
Har WN som tidsfördriv

Haren: Google lägger inte ner så stor vikt vid PR. Inte numera iaf. Vad ska du ha för mer källa än detta: http://www.seo-guide.se/pagerank ?

" Med andra ord kan alltså en sida med lite PageRank mycket väl ranka över en sida med mycket PageRank. "

Alltså, jag kan ranka högre än flera PR 5 siter med starka inlänkar. Även om de inte har PR 5,6,7 osv. Men visst, en PR9 länk framför PR1, hela tiden.

Dock så får du reda på allt du behöver om pagerank om du läser länken ovan. (BTW, läs lite på olika forum om PageRank).
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-27, 23:29 #2
Haren Haren är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2011
Haren Haren är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2011
Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst Visa inlägg
Haren: Google lägger inte ner så stor vikt vid PR. Inte numera iaf. Vad ska du ha för mer källa än detta: http://www.seo-guide.se/pagerank ?

" Med andra ord kan alltså en sida med lite PageRank mycket väl ranka över en sida med mycket PageRank. "

Alltså, jag kan ranka högre än flera PR 5 siter med starka inlänkar. Även om de inte har PR 5,6,7 osv. Men visst, en PR9 länk framför PR1, hela tiden.

Dock så får du reda på allt du behöver om pagerank om du läser länken ovan. (BTW, läs lite på olika forum om PageRank).
Har jag bett om källa? Att en sida med 0 i PageRank kan ranka bättre än en sida med högre PageRank var ingen nyhet. Det jag snacka om nu var länkar från sidor med PageRank. Lite klumpigt att jag inte läste igenom den där artikeln en gång till, har ju läst hela seo-guide en gång i tiden
Haren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-28, 13:04 #3
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Du bad inte om källa. Men det skulle inte vara oväntat om jag inte tog med en. Då hade du väll kanske skrivit, bifoga källa.

Men det hela låter ju logiskt. Att en sida med 0 i PR kan ranka bättre än en sida med PR 5, eller hur?

Vad tror du PR0 sidan får in sina inlänkar ifrån? De får de från starka sidor. Starka sidor behöver inte alls ha 1,2,3,4 osv i PR. De kan ha 0.

Dessutom om du läst seo-guiden en gång i tiden skulle du väll inte ha startat denna tråd. Det behövs inga superduper domäner med höga PR för att ranka relativt högt på ett icke konkurrenssatt ord.
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017