FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nej? Den publika whoisen talar om att domänen inte blivit avregistrerad sedan 2003. Sen kan det ha skett överlåtelser undertiden.. Eller har jag fel?
Senast redigerad av kippex den 2011-05-17 klockan 09:54 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag har en viss erfarenhet av bla försäljningar genom SEDO och har aldrig hört talas om det du påstår. Och betr. "uberlegitim köpare", så har jag inte sett någonting som tyder på "din köpare". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
|
Citat:
men ja innehavare har inte bytts för aktuell domän vi pratar om.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Ja för att sekretessbelägga köpeskilling och annat som kan ha ingått vid överlåtelsen... Jag vet iaf inte hur man skulle kunna gå runt Sedo's biddingsystem och komma i kontakt med en säljare som har dold whois-information. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Nyfiken fråga - varför förtret? Menar du att domänens ålder skulle tas i beaktning av t.ex. sökmotorer? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
|
Du missförstår mig - tidigare "dog" en livscykel vid ägarbyte, så att en domän som reggades 2000 och fick ny innehavare 2010 - förlorade 10 år i "registreringshistoria" i whois.
Detta var till mångas förtret - speciellt om ett aktiebolag skrev över domänen på VDn eller vice versa. Sen beträffande samma dag - jag kan bara se att .com-försäljningen är genomförd den 6/5 2011, .se-domänen registrerades 5/5 2003 och senast uppdaterades 11/5 2011. Men du kanske har andra datum? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Menade mer - vem bryr sig om en domäns historia(med avseende på ålder) i whoisen om det inte påverkar sökalgoritmer m.m. Stämde med 6/5... Nyheten weekly sales var publicerad 11:e.. Men men vi får se, min teori kanske är helt fel. Förresten, vet du när man införde så att en överlåtelse inte längre resettar "domäncykeln"? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
angående att göra större sales utan NDA är det knappast ovanligt. Varje vecka säljer endast Sedo enskilda domäner för mycket större belopp, vilket jag tror att IS vet.
Däremot är det inte heller ovanligt med NDA, de senaste veckorna har det funnits ett par sälj i 7-siffriga dollarbelopp med nda. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
|
Inte var det Svenska Akademin..men jag hade också fel i min vilda gissning betr. köpare.
Men nog sjutton är det en SEDO-PPCsida ![]() http://who.is/whois/svenska.com/ |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|