Kom ihåg mig?

Försöker förstå Googles rankingtänk.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-03-05, 02:12 #1
minken minken är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2011
minken minken är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2011
Standard Försöker förstå Googles rankingtänk.

Hej!

Jag börjar mitt första inlägg med att presentera migsjälv.
Mikael heter jag, och jag driver sedan i början av December 2010 en webbutik.
Jag, som de flesta andra nyföretagare, har en ganska begränsad budget, då jag investerat ganska mycket pengar i tillverkningsprocessen av mina produkter, och därför försöker jag hitta det mest (kostnads)effektiva sättet att marknadsföra sig företaget.

Adwords? Jepp. Jag har helt fokuserat på Adwords, och det funkar helt klart. Om det är värt pengarna vet jag ej, då jag inte direkt har något annat att jämföra med i dagsläget.

Jag har försökt optimera min webshop efter vad jag har lärt mig. Jag läser tre olika böcker, samtidigt som jag läser mycket på forum som detta, seo-forum och e-handel.se, och hittills tycker jag att det har funkat rätt bra, relativt snabbt.

Under januari och februari har jag inte legat bland de 100 första sökresultaten på mitt främsta sökord. Vi kallar det "apa"

Men resultatet för "coola apor" har legat på 23'e plats konstant från typ 19 januari.

Frasen jag är bäst rankad på är "roliga apor". Där klättrade jag från 48'e plats till 11'e plats från 2dec till 19 januari. Och jag har alltså legat på 11'e plats sedan januari. Tills idag. Nu ligger den frasen på 26'e plats!

Det skumma är att jag har bara gjort grejer för att optimera min webshop, och hela tiden hållit allt i trim, efter vad jag lärt mig.

Till saken hör att jag idag lade upp ytterligare en Adwordskampanj. Och jag kan inte låta bli att mistänka ett samband.

Någon som vet om detta är ett normalt beteende, eller är det bara en slump? Isf. vad kan jag har gjort för att detta skulle ske?

Ska tillägga att jag under dessa två månader som gått är endast ca 8% av träffarna från organiska google-klick.

Jag är tacksam för era inputs och eventuella svar på mina frågor

Bästa hälsningar
Mikael
minken är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017