FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ett ägarbyte kan endast ske hos en registrar där såväl överlåtande som övertagande registrant är kund. För detta krävs en digital initiering av överlåtelseprocessen, samt en ifylld överlåtelseblankett. För ett registrarbyte krävs auktoriseringskod. Frågor på det? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
|
Ja, jag tror du har fel. Som jag förstått från tjänsten så:
- Snapback.se och PMG är ingen registrar - domänerna registreras (oftast) på en tredje aktör, varken PMG eller registrar - därefter först domänen över till auktionsvinnaren från tredje aktören, samt man får ut auth. kod för byte av registrar Är ganska säker på att de inte bryter mot några regler. Men detta med mina begränsade kunskaper, så jag kan ha fel. Senast redigerad av Helix den 2011-01-24 klockan 12:16 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Den här domänen är intressant...
sexlust.se Snappad av BGPM (?) och "ägaren" europe0001-0001 saknar helt kontaktdetaljer... Mer info någon? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det åtgår lite tid för betalning och ägarbyte innan domänen står på den nya ägaren. Känns som en ganska märklig och onödig diskussion det här. Skulle de sno åt sig bra domäner själva (det vill säga de som genererar pengar) så hade de väl gjort det utan att lansera Snapback.se? Då försvinner ju själva affärsidén...
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
såg tråden först nu, där var inget konstigt med auktionen på back packer.se utan allt gick rätt till, den lila budgivaren är jag och jag vann den :-) men det har tagit tid för mig att få domänen.....
Senast redigerad av matzii den 2011-01-25 klockan 19:48 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Citat:
:-) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag har betalt domänen och har fått den i vanlig ordning, det var ju det Oskar G skrev den 24/1 att jag (mitt företag) står som ägare .... R***y L**d**l Du om någon känner mig vid namn :-) Jag skrev i tråden eftersom det spekulerades fritt vem det var som bjudit o fått domänen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Man borde väl kunna bygga en egen snap tjänst. Allt bygger väl på att ligga och ställa frågan till sin registrar precis när domänen släpps eller har jag fattat det helt fel. SnapBack måste väl ha en bot som ställer den frågan, inte för ofta och inte för sällan. Det är väl alltid samma klockslag som domänerna löper ut.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|