FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
i say no more. men skulle jag säga mer.. jag känner några extremt intelligenta amerikaner.. Dock har jag exkluderat MÅNGA fler som inte är det. Och amerikaner är ofta en flock får som flyttas hit och det. Det tas ofta som lägre intelligens.. och USA har stora problem med utbildning och arrogansen som ingår i kulturen hjälper inte. Sedan kan man utrycka det hur man vill. men genomsnittet är lägre i usa än i sverige tex ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Oj. Bygger du vidare på det där resonemanget så hamnar du snart i samma hörn som de extrema inom extremhögern. Det finns mycket obekväm statistik bakom den där sanningen... Don´t go there, som amerikanerna själva hade sagt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag känner mig dock VÄLDIGT skeptisk till den där undersökningen. Jag har till exempel svårt att tro att Nordkorea skulle vara tredje smartast i världen eller varför Italien(jag har aldrig uppfattat Italienare som speciellt intelligenta) har så högt. IQ är dessutom omöjligt att mäta på ett sätt som är rättvist för alla vilket gör att det alltid blir massa gissningar och antaganden baserat på lösa grunder. Så jag har svårt att se det som fakta. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() det är en viss nivå av utbildning, tex college osv. Men alla tester som usa gjort själva påvisar liknande tecken i jämförelse med andra saker. Tänker inte gå in på ämnet och det är inte IQ egentligen som jag påpekar utan mer den förmågan man tenderar att ha med "en flock som leds". Tror jag släpper det för det är ett ytterst komplext ämne att diskutera och det är en hel del som älskar usa blindt och vill inte se kritiskt :P. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Troligen finns det fler idioter i USA än i Sverige, men det kanske inte är så konstigt med tanke på folkmängden. Procentuellt sett vet jag inte. Det finns helt klart amerikaner som har noll koll, men jag har kommit i kontakt med många smarta amerikaner och många dumma svenskar så jag tror inte nationaliteten har så mycket med det hela att göra.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Jag tror snarare att det har med kultur att göra. arrogans och nonchalans ses ofta som ett tecken på brist av intelligens. Och det är en del i "the american dream" numera tyvärr. Har en god vän som stått vid min sida i snart 15 år som är född och bor i usa. Och hennes intelligens är nog den högsta jag någonsin stött på. Geniförklarad i princip och utan att förlora sin sociala kompetens :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Människor är flockdjur, tror inte det spelar så stor roll i vilket land man bor. Olika länder och kulturer har olika synsätt på saker och ting.
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|