Kom ihåg mig?

Få "fans" automatiskt på facebook.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-11-15, 09:26 #11
audemars audemars är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2009
Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Davve Visa inlägg
Det är inte off-topic, finns inga genvägar till lyckade projekt. Alla försök brukar rensa ut sig själva ganska snart. Jag har lyckats rätt bra med facebook, därför vet jag att det går utan fusk... Men fuska på du så blir sidan anmäld och raderad ganska snart.
Frågade om det var möjligt för jag själv blivit drabbad, har också flera sidor med 100 000 medlemmar. Fortfarande, jag vill endast ha svar på det jag frågade om och inget annat. Tack endå.
audemars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-15, 16:51 #12
tap1ons avatar
tap1on tap1on är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2009
tap1on tap1on är inte uppkopplad
Medlem
tap1ons avatar

Reg.datum: Aug 2009
Yes det är möjligt. Finns en facebook-app som gör att man kan skriva från den som har accepterat appen. Man ska tydligen kunna skriva från den personens sidor den administrerar också.
Verkar riktigt blackhat och borde tas bort av facebook vilket jag antar att det gör inom kort.
tap1on är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-15, 16:59 #13
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av tap1on Visa inlägg
Yes det är möjligt. Finns en facebook-app som gör att man kan skriva från den som har accepterat appen. Man ska tydligen kunna skriva från den personens sidor den administrerar också.
Verkar riktigt blackhat och borde tas bort av facebook vilket jag antar att det gör inom kort.
Tycker Facebook sköter sina API-lösningar ganska dåligt så det kan säkerligen dröja.
Oläst 2010-11-15, 21:48 #14
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Anders Larssons avatar

Det finns sätt att lura folk att gilla fanpages. De som utnyttjar detta brukar ganska omgående spärras av Facebook. Sen finns det nya sociala grupper, och de är lite speciella, eftersom:

1. Du kan bli tillagd av någon som är med i en social grupp. Du behöver inte bekräfta detta, utan hamnar i gruppen automatiskt.

2. Facebook analyserar och skapar grupper automatiskt. Skriver du tex mycket om ett ämne till några av dina vänner kan Facebook skapa en grupp åt er.

3. Det är inte alltid så enkelt att lämna en social grupp.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-15, 22:24 #15
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Oct 2008
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Tycker Facebook sköter sina API-lösningar ganska dåligt så det kan säkerligen dröja.
Tycker Facebook har fungerat okej under denna tiden, allt utom API. Jag tror faktiskt på att han skulle släppt det till Google. Jag vet att Google hade sparat all information om oss då ännu lättare och bättre, men sedan hade också sidan blivit extrem skulle jag kunna gissa på. Med tanke på alla Google's API lösningar idag och de (för de mesta) felfria tjänsterna de erbjuder. Facebook har mycket buggar idag som jag löper på varje dag.

Dock är Facebook mycket mer värt än de 22 (?) miljonerna som Google erbjöd för några år sedan.
youheardit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-15, 23:21 #16
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av youheardit Visa inlägg
Tycker Facebook har fungerat okej under denna tiden, allt utom API. Jag tror faktiskt på att han skulle släppt det till Google. Jag vet att Google hade sparat all information om oss då ännu lättare och bättre, men sedan hade också sidan blivit extrem skulle jag kunna gissa på. Med tanke på alla Google's API lösningar idag och de (för de mesta) felfria tjänsterna de erbjuder. Facebook har mycket buggar idag som jag löper på varje dag.

Dock är Facebook mycket mer värt än de 22 (?) miljonerna som Google erbjöd för några år sedan.
Håller med om detta. Självklart är det värt mer, i oktober 2007 såldes 1,6 % av Facebook till Microsoft för 240 miljoner dollar, motsvarande cirka 1,55 miljarder svenska kronor.
audemars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-16, 09:32 #17
Anders Larssons avatar

Anders Larssons avatar

Bara för att Google klarar av att driva sina tjänster idag är det ju inte säkert att de hade klarat av en ökning med mer än det dubbla?
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017