FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Inte ens Google visar det som xn--5ca.pl längre utan det visas som å.pl numera. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tack för det. Jag kanske säljer den om 20 år för jag har ingen panik. Har lite funderingar på att ta mig i kragen och lägga in lite innehåll på siten.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Endast generiska toppdomäner såsom .com kan styras åt ett visst land. .se-domäner är exempelvis alltid bundna till Sverige. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej Pal,
Är .NU alltid "bunden" till Niue?
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Nej, .nu anses som en generisk domän av Google (tillsammans med en del andra, såsom .tv) och du kan således välja geografisk inriktning på den. .pl eller .se med många fler anses dock alltid som riktade till ett specifikt land.
Det bör påpekas att även om man kan rikta dem så är frågan öppen om de placerar sig lika bra i sökresultaten som en riktig domän för det landet. Sedan är det problem i en del andra avseenden då man exempelvis mig veterligen inte kan rikta domänen hos Yahoo, som har 18% av sökordsmarknaden. Hur det ligger till med Bing, som har runt 12%, vet jag inte. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Tack Pal och mervinst!
Jag hade det på känn (har/hyr ca 15 st .NU själv), men intressant med lite mer information!
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
dem använder ju inte bokstaven å i polen, och varför skulle en Svensk surfa in på en .pl sida?
vad tänkte du när du reggade den? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Och jag ser inget problem i detta. Jag har själv några ll/lll i diverse TLD och L.ccTLD hade vart ändå bättre. Så släpp inte domänet för en spotstyve ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|