Kom ihåg mig?

Inkomster från Google Adsense sjunkit med 70%

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-10-21, 03:58 #11
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2004
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Originally posted by robertsson@Oct 20 2005, 21:23
Det som har nämnts i tidigare trådar var någon som trodde att det var Google som betalade honom för att han hade annonser på sidan och man får samma intrycket att du tror samma sak med din inlägg.
Jag är fullt medveten om Googles roll och att de endast aggerar mellanhandel och tar åt sig en lite %. Det jag trodde skedde var att google sänkte provosionen för mig och på så sätt sänkte kostnaderna för annonseringen på min sida på grund av värdet av trafiken. Att det helt enkelt skulle bli billigare för företaget.

Visst blir konkurensen om Adsense annonser hårdare. Men det är också fler företag som får upp ögongen för det och satsar på det. Om detta ballanseras eller ej vet jag inte.

Men jag drar slutsatsen av era inlägg att jag har fått andra annonsörer eller att de sänkt ersättningen dramatiskt på grund av mindre konkurrens på de sökorden.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-21, 09:33 #12
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Som sagt var jag på mässan igår och det som sades vara att visst kommer det vara en fortsatt kraftig tillväxt på paidsearch men år 2005 kommer blir året med störst tillväxt, sedan kommer tillväxten avta. Samtidigt förväntar man sig en explosion av antalet adsense användare.

En annan sak som sades är att om du skapar en ny kampanj på adwords så är båda sökordannonseringe och content (adsense) annonsering förkryssat som standard. Det innebär att många nya annonsörer omedvetet börjar annonsera på adsense och efter ett tag när man börjar optimera sina kampanjer så slår många av adsense p.g.a. dålig konvertering.

På Overture är det tvärtom. Där är contentannonsering avslagen som standard och måste slås på aktivt av annonsören.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017