FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Är också mycket nöjd med Swedbank och har så alltid varit. Om det skulle vara en avgift på 3 kr för plusgirobetalningar så kvittar det faktiskt för mig men den känns ju ändå ganska onödig. Är dock tämligen säker på att det aldrig dragits någon avgift för egen del...
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jag tror plusgirot debiterar mig 1,5 per BG-betalning.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Swedbank (en enskild sparbank) överger jag inte i första taget och jag har under semestern hittat en lösning på "problemet": att helt enkelt ha två helt separata konton (olika dosor). Fungerar för mig.
förtydligande: i olika sparbanker naturligtvis. Senast redigerad av Westman den 2010-07-13 klockan 20:42 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
|
jonny:
Du har rätt; 1,50 är det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Håller fullständigt med Swedbank suger, men det finns ju ingen annan bank att välja på. SEB är väl den enda som någolunda ligger i tiden, men tjänsten ekort gör att jag aldrig kommer byta bank (tills någon annan skaffar samma grej vill säga) Vem fan har med sig dosan när man ska impulshandla på nätet Nordea?
Swedbanks telefonbank är fan så mycket smidigare än Nordeas och SEB:s. Att legitimera sig för personlig service är underbart jämfört med SEB:s dostryckande. Internetbankens möjligheter med enbart personlig kod är grymt bra, både i datorn och i iPhonen. Tjänster som bankid i mobilen (nu väntar jag bara på att skatteverket ska införa inloggning så med). Så mycket gott om en bank jag inte tycker om men jag har inte hittat någon annan bank som är lika framåt när det gäller teknisktmumbojumbo. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Handelsbanken är by far bäst, skippa även nordea!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
/Peter |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Finns det någon bank som har bättre internetbank och telefonbank än Swedbank? Själv är jag grymt imponerad över hur smidigt de fått till det att sköta sina konton och betalningar på internet fast finns det nån som är ännu bättre byter jag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tar emot betalningar via bankgiro hos Swedbank och det kostar inget förutom en årsavgift på 200-300 kr. Varför envisas du med Plusgiro?
Jag är totalt emot dessa diskussioner: En höjer Handelsbanken till skyarna, en annan dissar dem och höjer Swedbank, en annan dissar dem osv.... Alla banker har sina styrkor och svagheter, bara fånigt att säga att en bank är totalt kass. Tror du att 3,5 miljoner kunder hos Swedbank är helt dumma i huvudet eller? Bättre att sansat diskutera för- och nackdelar med de olika bankerna. Du kanske har rätt i det du säger att Swedbank inte passar för ditt företag? Min åsikt är att de har en outstanding internetbank för enskilda firmor med e-bokföring medan andra banker ger lägre avgifter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |