FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Jo märkte det med bakgrundsbilden, den skall jag förstora, någon som har förslag på hur mycket man behöver förstora den? på bredden då alltså, hur många pixlar e de på bredden en vanlig widescreen skärm idag? cirka?
Jag tog bort filmsajten ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
I övrigt är sidan är mycket fin men fyller knappast sitt syfte, hitta en glad och ljus bakgrundsbild på ett fint landskap och skippa taggtråden och de dystra molnen... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
tack för ditt svar!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Ändrad bakgrund, samt storlek! Kolla igen!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vackert värre! Kontakt och Portfolio-sidorna har inte samma övergång mellan bilden och den nedre delen som framsidan har. Dessutom har du javascriptjoxat till knapparna så att när man klickar på "Portfolio" stannar man kvar på rotadressen. Man ska ju komma till http://www.zeki-studios.se/portfolio såklart. Sidtitlarna ska vara unika.
På kontaktsidan bör du skriva ut adressen under kartan så att man slipper klicka och så att google ser den. Namn och telefonnummer borde vara med i footern. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
På tok för stor bakgrundsbild i headern, då pratar jag filstorlek. 1.5mb bara för headerns bakgrund kan ge rackarns tröga laddtider för en så enkel sida.
Dessutom är frames en ond bekant från 90-talet, du bör verkligen tänka efter en extra gång innan du använder denna ålderdomliga teknik på en sida som ska visa att du är en modern och duktig webbutvecklare. Senast redigerad av gfors den 2010-05-11 klockan 13:17 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
Snyggt, men om den är 1,5mb så är de lite att ta i kanske
![]() Inte för att de har så stor betydelse i dagens Sverige, men men. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Skulle säga att det har mer betydelse nu än någonsin. Folk börjar använda sina telefoner för att surfa in på internet, vet inte hur det är med dig. Men jag är inte så jävla taggad på att pröjsa 20 spänn i trafikavgifter för att gå in på den hemsidan ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
|
Citat:
Om man surfar med mobilen så brukar man ha data paket ![]() ![]() |
|||