Kom ihåg mig?

Telefonbetalningar

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-04-22, 16:03 #11
Pettrer Pettrer är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2007
Nykomling

Hej igen!

Nu har jag upptäckt en sak som skiljer Klarna från ViaTel och CellSynt: Med Klarna betalar kunden inte med en gång utan får hem en fakura i slutet av månaden med alla Klarna-köp, ungefär som om de hade betalat med Eurocard. Personligen tror jag att just mina kunder inte vill ha det på det sättet eftersom det verkar litet bökigt, men det är säkert bra för andra! (Fördelen med Klarna är att kunden kan betala med SMS, betalsamtal och vad det nu var.)

/P
Pettrer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-23, 12:08 #12
Nykomling

Nykomling

Nu ni!

Här är min uppföljning efter att ha jämfört prospet/prislistor och teknisk doumentation från Telenor Mobilstart, ViaTel och Cellsynt.

ALLMÄNT
Alla tre har vad jag kan bedöma bra, trevlig och hjälpsam support (har testat den), inga startavgifter och inga månadsavgifter.

PLUS OCH MINUS FÖR RESP AKTÖR
Telenor Mobilstart:
+ 48 000 konton uppsatta
+ Bra kontrollpanel
+ Bara att logga in och köra igång (och därmed lätt att välja annan aktör i framtiden)
+ Erbjuder massor av olika tjänster (särkilt för mobiler): https://mobilstart.telenor.se/web/guest/verktyg
- Tar ut något högre avgifter än de andra två (ca två kr mer per transaktion mellan 50 och 100 kr)
- Kanske strular i framtiden eftersom detta inte är Telenors huvudsakliga syssla?

ViaTel:
+ Har funnits i femton år
+ Kundcase: IKEA och Djuskyddet
- Uppköpta för ett år sedan av Svea Ekonomi, vem vet vad som händer i framtiden?
- ViaTel sköter vår kontohantering på egen hand i hög utsträckning. Kan vara positivt för stora kunder kanske, men inte för en liten kund som kanske inte kommer att ha så många transaktioner.

Cellsynt:
+ Finns i 23 länder men är ett svenskt företag. Utlandsbetalningar är alltså helt ok vad jag förstår
+ Bra kontrollpanel
+ Sysslar enbart med detta, dvs är ej en bisyssla för ett större företag
- Kundcase saknas på hemsidan (men de kan inte vara så små eftersom de har funnits sedan 2003). Vet ej varför.
- Dåligt namn (ej förtroendeingivande om man jämför med de andra, enligt min åsikt, och det är ju viktigt för att inge förtroende hos våra potentiella kunder)

Min slutsats:
1. Har man många kunder ska man inte välja Telenor eftersom de är unset dyrare
2. Har man utländska kunder ska man välja Cellsynt
3. Vill man kännas "proffsig" verkar ViaTel vara ett bra val (fristående och bra namn, samt bra design på hemsida och broschyrer)
Är man starkt inriktad på mobilsektorn och vill ha olika möjligheter så känns Telenor som ett självklart val
4. För att komma igång verkar Telenor enklast eftersom det är helt automatiserat

Kommentera gärna!

/P

Senast redigerad av Pettrer den 2010-04-23 klockan 12:17
Oläst 2010-04-23, 12:27 #13
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Pettrer Visa inlägg
Hej!

Tack för tipset! Jag har tittat på dem med, men avskräcks litet eftersom det står att av 100 kr som besökaren betalar så får jag ut drygt tre euro: http://www.allopass.com/se/merchants/prices-and-fees

Möjligen missförstår jag något, men om inte så kan det ju vara bra för dig att veta...

För övrigt chattade jag alltså med en säljare på CellSynt och han/hon tyckte att ViaTel också vara seriösa spelare på marknaden. Kan vara bra för andra hugade att veta!

/P
Sant, jag har dock varit kontakt med dom och dom har ökat mina provisioner att bli högre än alla andra befintliga aktörer.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-23, 12:45 #14
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av danielos Visa inlägg
Sant, jag har dock varit kontakt med dom och dom har ökat mina provisioner att bli högre än alla andra befintliga aktörer.
Good for you! :-)

Borde ha tagit med en förhandlingsvilja-parameter i min sammanställning ovan, med andra ord... ;-)

/P
Oläst 2012-01-22, 11:07 #15
smsnetwork smsnetwork är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2006
smsnetwork smsnetwork är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2006
Kör på Wobtel jag ja visserligen är dem rätt slö på emailen.
Men allt du behöver veta finns redan noteras på deras hemsida där emot betalningarna kommer alltid som dem ska ifrån wobtel så där är det inget strul.

Cellsynt för SMS kör jag
Sedan Wobtel för hemtelefon då det inte är värt betala 1250:- Inkl Moms per nummer och sedan 250 SEK i månaden i abonnemangsavgift dock kunde man dock förhandla om den summan med Tobias här på WN.

Än Wobtel där man bara betalar 50 SEK i engångsavgift per valuta.

Men visserligen beror lite på vad för krav man har på det också.
Vill man ha helt egna nummer så är cellsynt bra men för mig så spelar det ingen roll om jag delar nummer med 9998 andra medlemmar.

Sorry grabbar glömde kolla hur gammal tråden var :/
smsnetwork är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017