Kom ihåg mig?

Google - Förändrat sin webbsida

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-12-04, 13:05 #11
oloflolofs avatar
oloflolof oloflolof är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2008
oloflolof oloflolof är inte uppkopplad
Medlem
oloflolofs avatar

Reg.datum: Apr 2008
Märkte detta imorse men jag trodde det var något fel med min dator bara. Tycker själv det är lite onödigt men man man vänjer sig väl efter ett tag.
oloflolof är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-04, 13:19 #12
rics avatar
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
Mycket flitig postare
rics avatar

Jag tror de kommer att ändra tillbaka igen.

Man måste göra en handling för att kunna se vad man kan göra och var man kan göra det.
Snygg effekt men inte världens mest användarvänliga funktion då den tar bort den omedelbara överblicken. I längden kan även den här intoningen kännas irriterande och långsam.
Dessutom förlorar Google själva på det då webbsökningen får allt mer fokus och marknadsföringen av deras andra tjänster försvinner då man som användare inte blir påmind om dem förrän man gör en handling utanför webbsökningen.
ric är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-04, 15:33 #13
tellus tellus är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
tellus tellus är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
Måste haft lite att göra på kontoret? "Nä men vafasen vi slänger in en cool fade effekt på hela sidan, det är ju ändå vår justa logga folk kommer för att se!". Sen att de (enligt google bloggen) suttit i månader att utveckla det gör ju inte saken bättre.
tellus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-04, 16:51 #14
Torreman Torreman är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2007
Torreman Torreman är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2007
Skum ändrig, känns meningslös.

Google har gjort en del förändringar nyligen. En riktigt jobbig är Adwords / Möjligheter / Sökordshjälpmedel. Som tur är finns det en länk till ”Tidigare gränssnitt”. Jag hoppas att den länken aldrig tas bort för det nya gränssnittet, är mina ögon, totalt jävla värdelöst. Ska sägas att jag inte använder det för adwords, utan för att leta nya sökord till nya sajter.

Jag söker ofta på engelska ord i engelskspråkiga länder. Nu krävs det massor av klick och inställningar för att göra en bra sökning. Sen är resultaten riktigt skumma, får träff på massor av saker. Men det är kanske bra för det tänkta ändamålet, dvs skapa annonser.
Torreman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-04, 18:59 #15
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2006
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Ursprungligen postat av ric Visa inlägg
Jag tror de kommer att ändra tillbaka igen.
Om nu Google testat 10 st varianter under flera månader och kommit fram till att denna lösningen var den bästa, varför skulle de då ändra tillbaka igen?

Citat:
Dessutom förlorar Google själva på det då webbsökningen får allt mer fokus och marknadsföringen av deras andra tjänster försvinner då man som användare inte blir påmind om dem förrän man gör en handling utanför webbsökningen.
Igen, Google har ju testat detta i flera månader och du vet mer än vad de själva gör (att de förlorar)?
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-04, 19:20 #16
rics avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
rics avatar

Citat:
Ursprungligen postat av WebboT Visa inlägg
Om nu Google testat 10 st varianter under flera månader och kommit fram till att denna lösningen var den bästa, varför skulle de då ändra tillbaka igen?
För att inget är hugget i sten om det visar sig att det inte var den bästa lösningen.

Citat:
Ursprungligen postat av WebboT Visa inlägg
Igen, Google har ju testat detta i flera månader och du vet mer än vad de själva gör (att de förlorar)?
Nej, jag vet inte mer än de gör. Däremot är min uppfattning att om man visar/påminner att man har fler tjänster så är det fler som använder dem.
ric är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-04, 19:35 #17
Silodon Silodon är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2005
Silodon Silodon är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2005
Citat:
Ursprungligen postat av marcuslind Visa inlägg
Antagligen gjort för alla som enbart använder tangentbordet.

CTRL + T, Google.com, Skriv in sökord, Enter.
Gör det oftare än jag drar upp musen i högra hörnet av Firefox fönstret.
Fast ska man endast använda tangentbordet är det snabbare att trycka CTRL + T, CTRL + K, Skriv in sökord, Enter. CTRL + K, För att ställa markören i sökrutan.
Silodon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-05, 21:11 #18
Santoss avatar
Santos Santos är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2005
Santos Santos är inte uppkopplad
Medlem
Santoss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Nej, jag vet inte mer än de gör. Däremot är min uppfattning att om man visar/påminner att man har fler tjänster så är det fler som använder dem.
Så är det nog. Fast besöker man en sida utan att röra på muspekaren eller orka vänta en sekund för att få se all information skulle man nog ändå inte kolla på den även om den visades.

Att Google satsar på att göra sin sökfunktion så enkel som möjligt kommer gynna dem i längden. De skulle kunna fylla sin förstasida med stora länkar, annonser och animationer för deras andra produkter, vilket med hundra procent säkerhet skulle ge fler besökare till dem, men Google vet att det bara skulle ge folk ännu en anledning till att byta sökmotor.
Santos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-07, 19:52 #19
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Silodon Visa inlägg
Fast ska man endast använda tangentbordet är det snabbare att trycka CTRL + T, CTRL + K, Skriv in sökord, Enter. CTRL + K, För att ställa markören i sökrutan.
Eller sätta keyword "g" för google i sökfälltsrutan, trycka CTRL + T och skriva "g [sökord]" i adressfälltet.
rhuse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017