FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag kan dock förstå frustrationen när webbhotellet faktiskt använt just backuprutiner för att marknadsföra sig. Jag har trots mina egna backuprutiner använt Loopias backup några gånger. Den funkar väldigt bra. Man behöver inte ens kontakta dem för att få tillgång till backup, kommer åt den direkt genom FTP:n. Senast redigerad av kw_wasabi den 2009-11-02 klockan 19:30 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
på *nix så är det inte allt för svårt att göra ett cron för en automatisk mysql dump, backup skapning osv, med jämna mellanrum. kan ju till och med göra så scriptet körs en gång i minuten och gör full backup och skickar backupen med valfri metod. osv osv. allt går. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Kod:
mysqldump -h serveradress -u användarnamn -plösenord --opt --quote-names -r filnamn.$(date -I).sql databasnamn && gzip filnamn.$(date -I).sql |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
tacka vet jag kontrollpaneler som tex cpanel som gör en komplett backup av ett helt konto.
och sen köra iväg dessa på san raids eller off site backup osv osv. vilka fler kontrollpaneler gör riktig backup på hela kontot så som cpanel? så att om man har backuppen så kan man få tillbaka ett helt identiskt konto igen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
som default så kör den en backup varje dag, och en annan folder med en per vecka och en tredje med en per månad.
3 separata trådar av backups alltså. det blir ett tar.gz arkiv i 3 olika folders som är med användarnamn, datum osv så om man vill kan man ha daglig backup i så många dagar man har diskutrymme för ![]() har man en bra rutin så kör man cron eller annat på att kopiera dessa till offsite sedan. direkt ontopic dock... så tror jag one har som policy att bara ha backup för om deras servrar crashar. och att inte lägga ner arbetstid på att återställa saker som kunder orsakat på sina egna filer, just för att spara pengar i form av arbetstid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
RÄTTELSE: Webhotellet ringde nyligen upp mig och sa att deras livesupport hade sagt fel. De gör visst backup på mailkonton.
Personen på andra sidan luren erbjöd att helt och hållet återställa mitt mailkonto som det var innan jag manuellt tog bort kontot. Toppen! Jag visste att det va ett grymt webhotell ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
utan det är med största säkerhet någon som läst denna tråd och kontaktat dig därför. nu är det kanske inte dåligt i sig för dig som individ dock ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tycker det är professionellt att "hänga" på forum som t.ex. WN och se vad kunder säger om företagen. Precis som jag gjorde med One.
Om det nu är så att en anställd hos One läst min tråd och det är därför de ringde så tyder det på flexibilitet och ren vänlighet. I med att jag inte smutkastade One så kan man ju inte säga att de försökte få "tillbaka ett bra rykte". Min åsikt va relativt neutral och jag sökte ju egentligen bara synpunkter... Skönt att allt är fixat nu iaf. Ha en bra Halloween people! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|