Kom ihåg mig?

Loopia nere?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-03-15, 18:28 #161
silfverstierna silfverstierna är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2006
Medlem

Citat:
Originally posted by patrikweb@Mar 15 2006, 18:36
1. Kan säga att den är långt ifrån Loopia, samtidigt många av dom avbrotten har inte berört kunderna alls nästan.

2. Under 2 timmar totalt har rörd kundspecefika tjänster/servrar och alla tjänster har aldrig varit nere samtidigt.

3. Upptid är ingen bra faktisk mätare för tillgänlighet,

4. samtidigt tycker jag det är mycket fult att försöka dölja avbrott utan ens nämna det eller orsak.
1. Men dina kunder har varit berörda.

2. Men dom har varit nere.

3. Vad anser du vara mätbart för att få fram en rättvis bild av tillgänglighet?

4. Jag håller med om att det är dålig policy att undanhålla sina kunder en förklaring gällande avbrotten.
Men att som du, klaga och spy galla över dina konkurrenter samt övriga branschfolk dagligen (endast med allmän bitterhet som underlag?) är lika oacceptabelt.
silfverstierna är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-15, 18:30 #162
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004

Dåligt exempel, fast skulle med blivit arg om man fick gammalt kött av många anledningar. Visst det är synd om dig för att du var tvungen köpa nytt kött så skapa ny tråd om det så kan vi diskutera vad folk tycker om det och hur vanligt det är på ICA.

Fast när det gäller Loopia så rör det mer än 1 person än just din single köp av kött kanske.

Men självklart har man egen åsikter om saker, även om avbrott och vad man tycker.

Självklart är inte upptid allt fast spelar rätt stor roll, sedan diskuterade vi inte hurvida loopias support var bra eller inte utan just dålig information och tillgänlighet.

Sedan var nog meningen med tråden att det skulle diskuteras om loopia.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-15, 18:37 #163

Citat:
Ursprungligen postat av silfverstierna
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
1. Kan säga att den är långt ifrån Loopia, samtidigt många av dom avbrotten har inte berört kunderna alls nästan.
2. Under 2 timmar totalt har rörd kundspecefika tjänster/servrar och alla tjänster har aldrig varit nere samtidigt.
4. samtidigt tycker jag det är mycket fult att försöka dölja avbrott utan ens nämna det eller orsak.
4. Jag håller med om att det är dålig policy att undanhålla sina kunder en förklaring gällande avbrotten.
Men att som du, klaga och spy galla över dina konkurrenter samt övriga branschfolk dagligen (endast med allmän bitterhet som underlag?) är lika oacceptabelt.
Självklart har vi varit nere, det har alla olika mycket. Men vågar stå för det och arbetar dagligen med förbättra och planera att det inte ska kunna hända igen eller minska möjligheten till avbrott. Sedan tror jag kunden inte går i taket för 5 minuter avbrott men efter över en halvtimme lär dom kunna bli lite tjuriga.

Fast våran egna stats just för delen våra webbhotellkunder http://www.patrikweb.net/uptime.htm är 100% detta året.

Att mäta statistik är mycket svårt, alla fall för en "offentlig" sida.

Men om jag själv ska gå efter statistik så ska det vara specefik för varje server/del i nätet även mätt belastning/latency.

Kan hålla med om jag kan vara gnällig, fast finns inget värre än saker som inte fungerar eller problem.
Oläst 2006-03-15, 18:57 #164
Medlem

Medlem

Citat:
Citat:
Originally posted by -silfverstierna@Mar 15 2006, 19:28
Citat:

Självklart har vi varit nere, det har alla olika mycket. Men vågar stå för det och arbetar dagligen med förbättra och planera att det inte ska kunna hända igen eller minska möjligheten till avbrott. Sedan tror jag kunden inte går i taket för 5 minuter avbrott men efter över en halvtimme lär dom kunna bli lite tjuriga.

Fast våran egna stats just för delen våra webbhotellkunder http://www.patrikweb.net/uptime.htm är 100% detta året.

Att mäta statistik är mycket svårt, alla fall för en "offentlig" sida.

Men om jag själv ska gå efter statistik så ska det vara specefik för varje server/del i nätet även mätt belastning/latency.

Kan hålla med om jag kan vara gnällig, fast finns inget värre än saker som inte fungerar eller problem.
Har du 100% upptid eller inte?

Jag vet inte vilket påstående som är värst.
Loopia som skyller sin upptid på kunden, eller PatrikWeb som påstår sig ha 100% upptid trots offentliga siffror som hävdar motsattsen.
Oläst 2006-03-15, 19:03 #165

Vi har inte 100% alltid, fast webbhotell kunderna har haft 100% detta året än så länge. Är statistik från websitepulse.com som mäter den servern så ingen statistik som vi har satt ihop.

Offentlig statistik som mäter enda webbservern? Så finns ingen offentlig statistik på den servern jag visade stats för.

Vill du ha offentlig statisk så har jag fixat det endast för dig för denna månaden:
http://florida.websitepulse.net/uptime/I71...7136I11692.html
Oläst 2006-03-15, 19:29 #166
Vatos Locoss avatar
Vatos Locos Vatos Locos är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
Vatos Locos Vatos Locos är inte uppkopplad
Medlem
Vatos Locoss avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Originally posted by patrikweb@Mar 15 2006, 18:36
Kan säga att den är långt ifrån Loopia, samtidigt många av dom avbrotten har inte berört kunderna alls nästan.
Under 2 timmar totalt har rörd kundspecefika tjänster/servrar och alla tjänster har aldrig varit nere samtidigt.
Upptid är ingen bra faktisk mätare för tillgänlighet, samtidigt tycker jag det är mycket fult att försöka dölja avbrott utan ens nämna det eller orsak.
Det må ju så vara att upptid.se inte är den bästa metoden men att jämnföra dina futtiga antal kunder gentemot Loopia är ju bara löjligt, om jag har kollat runt så skulle tippa på att du har runt 500 kunder medan Loopia har en bra bit över 30000 kunder, vilket pucko som helst klarar av att drifta 500 kunder, det motsvara cirkus en 4-5 burkar, medan Loopia säkerligen har över 50 burkar att hålla rätt på.
Sedan så kan jag till viss del hålla med om att det är fult att dölja saker, men försök kontakta exempelvis Telia om något knasar, vet av egen erfarenhet att du inte kommer att få något svar ifrån dem heller. Denna policy är ganska vanlig bland större företag.
Vatos Locos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-15, 19:39 #167

Kan hålla med dig där faktiskt till viss del, fast i Loopias storlek kan dom även ta in mer folk och har mer pengar sattsa. Så igentligen bör ett större företag klara ha det bättre.

Telia i sig brukar inte säga mycket nej men http://kundinfo.telia.net/ skriver ut oftast vad som görs.
Oläst 2006-03-15, 20:30 #168
Jockes avatar
Jocke Jocke är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2003
Jocke Jocke är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jockes avatar

Reg.datum: Jan 2003
Att jx.se fyller 1 år idag gör bytet från Loopia ganska lätt!

Gillar dock inte att alla kastar paj...va lite kreativ och byt i stället.

Angående att alla konkurrenter snackar skit om Loopia är bara tragiskt. eller?
Jocke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-15, 21:40 #169
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by Jocke@Mar 15 2006, 21:30
Att jx.se fyller 1 år idag gör bytet från Loopia ganska lätt!

Gillar dock inte att alla kastar paj...va lite kreativ och byt i stället.

Angående att alla konkurrenter snackar skit om Loopia är bara tragiskt. eller?
Nej, det är inte tragiskt, om det är berättigat.
Vad som är tragiskt är att många klagar för klagandets skull.
Oläst 2006-04-27, 00:22 #170
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2004
Davve Davve är inte uppkopplad
Davves avatar

Reg.datum: Feb 2004
Nähä, ovanligt? Nere igen?

Kort stund dock som tur är Nu kan man fortsätta jobba iaf..
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017