FAQ |
Kalender |
![]() |
#121 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag läste följande Citat:
Prisdumpning på domäner är inget att bråka över, några kronor billigare. Men det tjänar de igen direkt då folk skaffar webhotell och andra lösningar via Loopia. En väg att marknadsföra sig bara. Nu ska jag sova. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |||
|
||||
Medlem
|
Måste börja med att säga: HAHA... och det är inte mot trådens ämne utan mot de alla som skriver i den utan ens läsa vad den handlar om. Börjar bli någon liknelse mellan att jämföra en nyckelpiga och universium. Vilket inte ens går att förstå hur man ska kunna jämför det.
Nu över till det riktiga. Jag tycker det är jävligt bra att någon reagerar på detta med att Loopia säljer se-domäner till underpris. Och visst jag har köpt några där, allt för att spara pengar. Men sedan måste man ändå kunna och våga tänka längre. Det finns något som kallas konkurrans(ursäkta stavningen) och det måste finnas för att vi ska få ut det maximala. Vi kan inte ha en företagsmarknad där man hej villt får bryta mot det regler och formalia som finns (om det nu blir att så är fallet), för att finna marknadsandelar. På detta sätt som Loopia ageerar så slår man ut (som många andra redan nämt) alla mindre aktörer, vilket så klart är meningen i grunden och sedan lägger man en fin täckmantel med att det är för att press Nic-se att sänka priserna. Bara att kolla på andra marknader, inte kan ett företag sälja tex en tv till längre pris för att få tillverkaren att sälja den billigare. Skulle aldrig hända i denna värld, utan tillverkaren står och ser på när företag snart går på knä, Just eftersom det finns flera andra som säljer tv:n efter det priset tillverkarne säljer den till försäljningföretaget. Håller också med om att varför ska vi förstöra hela marknaden med domäner under .se genom att sälja dem för skitpengar. Det gör bara att mer utländska bolag kommer att börja köpa uppdomäner under .se och försöka sälja det dyrt till den som vill ha den(eftersom de inte förlorar något på att betal tex. ynka 50-90 kr/år för den). Jag bortser helt från hur Nic-se hanskas med pengaran som jag betalar min .se domän med, helt eftersom jag inte är insatt i det. Allt handlar om att överta marknaden, Activ24 köpte upp Loopia för att de blev konkurrenter till dem själva. På liknande sätt som jag redan nämnt försöker Loopia knäcka alla mindre webbhotell med att dumpa priser på se, just genom att de redan har ett stadigt inflöde med pengar som de kan lägga på att täcka hålet som blir efter varje såld domän. Men jag säger bara åt alla som vill lyssna, gå inte till den som säljer billigast, gå inte till den som är dyras, gå inte till den som säljer billigt i grunden men tar dyrt för allt runt om kring, gå inte till den som försöker lura till sig dig genom att köra halvt gratis kampanjer och sedan kräver "En skriftlig uppsägning,minst 90 dagar före avtalet går ut", gå inte till den som inte vågar stå i mot ett uppköp(även ouppköpta företag klarar sig om det bara vill och tänker rätt). Kanske den som ni kan lite på, den som verkligen vill ha dig som kund nu och i framtiden. Den som lyssnar på dig som köpare. Ta vem f*n du vill, men skyll dig själv i slutändan om du inte tänkte på någon av det jag nämt. Måste ju avsluta med en påminnelse, att jag är en konsument rakt igenom. Jag ser konkurrans som ett måste för att vi konsumenter ska få ut det bästa av markanden. Men detta sätt som synats ett bra tag nu leder inte till det utan slutar som för Microsoft att man blir åtalade för att ha utrotat sina konkurrenter och skaffat sig ett monopol. Tack för mi.... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Potatis... jag tänker inte kommentera det ![]() Edit: stavar dåligt på natten |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
667/2005 Pågående Påstått missbruk av dominerande ställning - prissättning av kopplingstjänst till hemsida 11, Missbruk dominerande ställning 2005-07-18 ANNO 1880
Varför skulle en mäklare anmäla loopia. Lite skumt. Aleborg hamnar långt ner på min lista efter ett sånt här tilltag. Att sälja under inköpspris eller utan vinst för att få sålt kringprodukter är något som sker varje dag i svensk handel t.ex. varuhus som kör med lockvaror. Denna anmälan kommer inte leda till något, det enda det ger är reklam till Loopia och badwill till Aleborg. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tycker webbhotellen ska ta läradom av Loopia, förut var loopia 10 kr billigare per .SE adress än Nic.se själva. Under denna period måste Loopia ha fått enormt mycket kunder som reggat .SE adresser.
Med tiden har de med 99.9% sannolikhet bevakat och räknat ut hur många av desas kunder som reggar .SE adress som skaffar webbhotell hos Loopia. De har nog räknat ut att man kan sänka priset ytterligare för att få ännu mer kunder. Det kallas smart marknadsförings strategi, framförallt billig marknadsföring. Det handlar om att ligga med lite kapital ute för att klara av det, men det borde varje seriöst webbhotell ha. Ungefär som att köpa en annons för 7000 kr, du ligger ute med pengarna ett bra tag innan du får payback (om det inte är enormt bra payback på din annons d.v.s.) Klaga inte - erbjud bättre deal. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det handlar fortfarande inte om huruvida andra webbhotell kan och/eller vill konkurrera med Loopias erbjudande: det handlar om att det Loopia gör förmodligen inte är förenligt med svensk lag. Anmälan kommer att bringa klarhet i om man får göra så eller inte.
Min personliga uppfattning är att Aleborg riktar in sig på företagskunder som vill ha kvalitet och är beredda att betala för att det fungerar och utförs professionellt, medan Loopia vill ha en större volym kunder som vill komma undan så billigt som möjligt. Det är åtminstone de signaler respektive prissättning sänder ut.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Men de är först och alltid steget före de andra. Det som gör att loopia kommer växa förbi FS data inom sin tid. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|