FAQ |
Kalender |
![]() |
#121 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Jag förmodar att de som upprörs över 11.1 inte tänker främst på de praktiska eller juridiska aspekterna. Finns det någon som tror att all trafik i Chrome går via en proxy där Google lagrar informationen? Applicerar man 11.1 på Chrome så innebär det ju att om jag besöker t.ex. SVT och kollar på ett program där så äger Google rättigheter att nyttja det materialet i all framtid...finns det någon som tror att det finns en enda domstol som skulle anse att detta användaravtal gör att Google har rättigheter till all information som någon gång har passerat via Chrome? Enligt min mening är det rätt solklart att det varken är praktiskt eller juridiskt möjligt att applicera 11.1 på Chrome, men jag kan ändå förstå att klausulen upprör folk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag lyckades...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Men hallå. Följer ni inte Matt Cutts blogg?
![]() http://www.mattcutts.com/blog/google-chrom...ense-agreement/ De använder en standardlicens för alla mjukvaror och håller på att ändra det för Chrome. Eftersom det är open source är det ganska svårt att implementera massa spywaregrejjer som toolbaren gör. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hehe, vet inte om det är skrivet i tråden ännu, men försökte logga in på hotmail med chrome och fick detta svar:
Uppgradera din webbläsare Vi rekommenderar att du uppgraderar din webbläsare så du kan få ut det mesta av Windows Live Hotmail. Uppgraderingen tar normalt bara ett par minuter. Välj en av webbläsarna nedan för att starta: Microsoft Internet Explorer Mozilla Firefox Apple Safari Du kan du fortfarande gå till Windows Live Hotmail om du inte vill uppgradera just nu, men vissa delar kanske inte fungerar och det kanske inte visas korrekt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |||
|
||||
Medlem
|
Har testat Chrome en stund nu och har kommit fram till FF är bättre för mig. (Är väl mer van till den. :P)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#129 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tycker det är ett par saker.
Dels så har jag väldigt svårt att se logiken bakom alla stämningar mot Microsoft för att dom använt sin dominerande ställning på OS marknaden, något som Google helt sluppit, varför ? Troligtvis för att dom lyckats bättre med att framstå som ett schysst företag. Det mest uppenbara är ju så klart bristen på alternativ, och att Google helt enkelt köper upp alla "konkurrenter". Vad händer när Google ÄR internet, i ett medieklimat där snart all information som finns att tillgå finns enbart där (tidningar läggs ner, bibliotek mm), jag tycker det har bevisats om och om igen ATT makt korrumperar, och att pengar styr. Vi kan väl bara fråga oss, utan att dra massa exempel (det går ju att göra, och för varje exempel finns åtminstone 2 svar, varav 1 är att Google "is in it for the money" och det andra är att dom bara är schyssta killar som självklart inte skulle utnyttja den informationen dom har för att köra över enskilda människor för att tjäna pengar på det.) Vill vi att 1 företag ska styra hela vårt informationsflöde ? Hur hade vi reagerat på Google om dom varit ett parti i ett land t.ex ? Det verkar naivt att tro att dom INTE skulle använda projekt som Virgle och kartläggning av DNA för att tjäna pengar, det är ju bara inse, till slut så kräver aktieägarna det, och igen så finns det ju gott om exempel där företag/människor gått över gränser för att tjäna pengar, varför skulle Google vara annorlunda ? För att vi idag anser dessa gränser vara okrossbara ? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|