FAQ |
Kalender |
![]() |
#121 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om ni blir så upprörda över att en mördare dödar, varför är det då bättre att staten blir mördare? Det är en helt sjuk diskussion som en förespråkare för dödstraff aldrig kan vinna moraliskt eller etiskt.
Vad tror ni ger bäst resultat för samhället: en ej gripen mördare som tror att han får dödsstraff eller en mördare som är på väg att gripas som hoppas på att få komma ut efter tio år i fängelse? Se te.x. på Clark Olofsson eller Jackie Arklöv. Jag tror inte att vi hade haft lika "bra" slut på de historierna om vi hade haft dödstraff i Sverige. Det är rätt pinsamt att diskussionen kommer upp varje gång ett brott modell värre begås. Samma sak med namngivningsgrejen i tidningarna. Vad är syftet utöver än att sälja fler lösnummer? Tro fan att inte fler brott kan lösas på grund av att "misstänkta" brottslingar får sitt hemnummer publicerad i Aftonbladet Pedofilnytt. Allt det föder är mer rädsla i samhället. Delvis i form av att man går omkring och "vet" att det bor en hemsk pedofil i området och delvis för att felaktigt drabbas av det själv. Sorry, men de som argumenterar för strängare straff och "hårdare tag" behöver inte titta längre än till USA där 3% av den svarta populationen sitter i fängelse och man får livstid för att snatta. Bra samhälle eller inte? Jag kan inte svara för er fast jag vet vad jag föredrar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |||
|
||||
|
Angående positionering av mobiltelefoner i nödsituationer
http://hd.se/inrikes/2008/04/15/positioner...obiler-raeddar/ Tycker det låter 1) mycket konstigt att det funnits i bara 1 år 2) SOS Alarm betalar operatörerna 3 miljoner för 100 positioneringar (om man läser mellan raderna). Troligen är det mer än 100 positioneringar som görs. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Bild och namnpublicering får naturligtvis inte gå till överdrift och missbrukas som det görs här i USA. Här är det för djävligt rent ut sagt. Citat:
Veta eller inte veta, jag vet vad jag hade valt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||
|
|||
|
Vad spelar det för roll om en person är tidigare dömd? Det finns potentiella pedofiler överallt. Vad är oddsen för att råka ut för en pedofil jämfört med att bli överkörd, biten av en orm, äta ihjäl sig på mcdonalds fries, läsa sig helt dumihuvet på aftonbladet eller vad somhelst? Pedofil-statistiken är nog rätt låg oavsett om man bor dörr i dörr med en peddo.
Det är fud. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||||
|
|||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |||
|
||||
|
Citat:
Berätta lite mer om Personlighetsstörningar, trotssyndrom, uppförandestörningar, impulsiviteten, psykoser med mera, om du menar att dessa punkter inte skulle kunna bidra en sjuk människa till at tbegå ett mord så får du tänka om. Det finns olika grader av ADHD och det finns olika slags människor och olika slags behandlingar. Du menar på att: Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||||||||
|
|||||||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Jag menar att om du bor dörr i dörr med en känd pedofil så är ditt problem antagligen mindre då de det vore rätt uppenbart för polisen vem som är brottslingen. Dessutom hinner de här personerna oftast bara begå ett fåtal brott innan de grips. Vad är det statistiskt sett jämfört med andra brott som våldtäkter (runt 10 varje kväll), övriga misshandelsbrott och mord? Självklart är varje brott en tragedi men jag säger bara en sak: "will somebody think of the children, please!". Men för alldel, vi gör som i usa. Namn och bild i tidningen när man shopliftat en soda. Publika register över allt och kameror i varenda gathörn. Happy new world. Jag längtar. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||||
|
|||||
|
Citat:
Snacka om att blanda ihop äpplen med päron! Gör mig en tjänst Pokerstjärna - besök dessa länkar till Sjukvardsradgivningen, Attention1 eller Attention2 och berätta VAR det står att det är förknippat med ökad risk för våld (eller för den delen högre riskfaktor att utföra ett mord) Och för din vetskaps skull är jag MYCKET medveten om vad ADHD innebär och betackar mig därmed med bestämdhet från din uppmanade undervisning. Btw - är detta den sanna bilden av en "Natural born killer" enligt dig? |
||||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|