FAQ |
Kalender |
![]() |
#121 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Klart det är en bluff. Enkelt räknat.
Datorkostnaden + frakten + skatt (kom ihåg att du ska beskatta dem när dem skickas från brasilien till sverige plus skatten då du köper datorn) m.m. För 1000 kr? Knappast. Bluff. Han tar pengarna och sticker till något u-land och skrattar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
T-shirts med "Jag blev blåst av Medison" ?
Nån kommer bli rik på snabba pengar... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Ne seriöst, ända möjliga chansen jag ser att detta skulle kunna vara sant är ifall han beställt en mindre kontainer med datorer från kina, då skulle han kunna sälja dem för 1000kr st, han skulle inte gå med någon större vinst, men det skulle räcka för att ta hem en ny, bättre dator för samma pris, men sälja den för 2-3000kr st istället, om ett år eller så. Men detta spricker ju då leveranstiden var 2-3v (?) Detta tyder ju på att han inte har något lager, utan beställer hem från fabriken 'on demand'. Min gissning är att det är en bluff, det är genomförbart med lite ändringar i hans plan, men som det ser ut nu så stinker det bluff. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Sen grejen med att betala i förskott, är att Medison då får ett kapital. De säger att dom ska leverera datorer inom 4-6 veckor, under dessa veckor beställer, vi säger 10000 personer varsin dator. Medison får då 1000*10000=10,000,000 alltså ett rikigt bra kapital att iaf försöka göra en prispressad dator.
Sen säger dom också att dom ska sälja annonser på deras sida som dom då också får in en slant ifrån. Som de är verkar nu så lär dom ha fått en jäkla hype på deras sida. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tänk va många "Tji fick du!" man kan ge ut om det nu visar sig att Medison inte bluffar
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Faktum kvarstår fortfarande även om det inte skulle vara en bluff...
Den dator man får för 1000 kr är inte speciellt mycket att ha! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det skall bli intressant att följa detta. Mitt bidrag är 1035:- till Medisons allt annat än seriösa ägarflock. Även om jag i slutändan får en dator så... Jag undrar varför man gör en så TAFFLIG hemsida och likaledes taffligt intryck i allt man gör, även om det är en bluyff. Det kan ju omöjligt ha blivit så väldigt många beställningar efter första dagens...
![]() |
![]() |
#130 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
De borde kunna sälja annonsutrymme i och på datan (men de har de nog inte gjort).
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|