FAQ |
Kalender |
![]() |
#101 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
MorteKai... Vad hände där?
|
||
![]() |
![]() |
#102 | |||
|
||||
Medlem
|
Reglerna må vara hur tydliga som helst, det spelar ingen roll när det är godtycket som bestämmer när admin/moderator ska tillämpa dem. Thomas som låste din tråd, Mortekai, har låtit egenreklamtrådar postade ibland nyheterna ligga kvar, trots att regelverket uttryckligen förbjuder sådan postning.
Summan av kardemumman är att om WN-personalen gillar dig kan du bryta mot vilken regel som helst. Om de inte gillar dig så agerar de och gömmer sig bakom ett regelverk. |
|||
![]() |
![]() |
#103 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
#104 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Reglerna är hur tydliga som helst så det är väl inget att diskutera om där. Hurvida egenreklam, länkar etc ska vara tillåtet eller ej har diskuterats många gånger tidigare, det finns inget rätt eller fel och WN har valt en väg i frågan.
Wedge: Friskt vågat! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
#105 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Vad gäller exempelvis egenreklam så är det ibland en tolkningsfråga och då är det ganska naturligt att en del känner sig "godtyckligt felbehandlade".
![]() |
#106 | |||
|
||||
Medlem
|
Låt oss anta att jag skrivit en bok. Någon frågar om nånting, och jag svarar i tråden att jag skrivit en bok som tar upp det ämnet. Jag anger bokens fullständiga namn samt instruktioner om hur den kan köpas på nätet. Är detta egenreklam?
|
|||
![]() |
![]() |
#107 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Du får inte hänvisa till någonting du är involverad i alls, speciellt inte med länk. Citat:
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
#108 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Mortekai, hade du skapat 1 tråd och lagt den i feedback så hade det inte varit några problem. Du skapade 3 trådar i 3 olika forumdelar om samma sida. Det är inte bara egenreklam, utan jävligt störigt också.
|
|||
![]() |
![]() |
#109 | |||
|
||||
Administratör
|
Få missbrukar detta, vi har sällan problem med egenreklam.
Med tanke på att en så stor del av oss medlemmar på WN verkligen har en site vi skulle vilja ha en länk till så är det nästan konstigt att vi inte har mer spam, reklam eller smygreklam. De problem som mest uppstår är när bulvaner tipsar om "nya" produkter/tjänster/erbjudande. Det är ju ganska vanligt förekommande och svårare att adressera. Angående uppgraderingen till vb3 så är det klart i början på nästa vecka. Det har varit riktigt struligt att komma runt alla saker som skiljer IPB och vb3. Vi kommer även passa på att byta domän till "wn.se"
![]() |
#110 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() 1 tråd la jag i feedback för att få lite..feedback på forumet, den var väl ok? 1 tråd la jag i off-topic eller allmänt för att se om någon var intresserad att betatesta en annan del av samma webbplats. Helt annat syfte, helt annan tråd...föll dock hårt på att det a) var länkar inblandade och B) det var en tjänst som jag var inblandad och då kickade §3 in. Helt ok, även om jag som en del andra har lite synpunkter på den paragrafen i sig. 1 tråd la jag för 2 veckor sedan innan projektet började där jag frågade vad ett hosting community kan/bör innehålla. Här borde jag fått lite smisk enlig §3, men jag gissar att eftersom projektet inte fanns så såg man lite genom fingrarna. Tre separata ämnen, tre separata trådar, tre separata forum? Skulle jag lagt tre trådar i feedback istället, eller bakat ihop alla tre frågor i en tråd? Tips mottages så jag inte råkar störa någon mer i framtiden. |
|||
![]() |
Stängt ämne |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|