FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Men va fasen Bosse! Nu spammar du ju bara ut samma budskap som inledde föregående sida i den här tråden. Det kanske är dags för moderatorerna att ta bort några av dina s.k. påminnelser.
Du kan ju kommentera mitt räkneexempel istället. Har jag missat något där så säg gärna till. Kom ihåg att räkneexemplet inte är till för att försvara inArchive. Det är till för att bemöta ditt påstående om att de orsakar STOR SKADA för de sajter som drabbats av dem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
|
Vet inte om du sitter och filar på ett svar till mitt räkneexempel nu. Om inte, så är det ju du som inte svarar på relevanta inlägg. Du önskade ju en diskussion om inArchive och inte de sidospår tråden kört in på.
Vad anser du om att varje sida (genomsnitt) på inArchive får 0,125 besökare per månad? Då är det den högre siffran som inte bygger på min uppskattade avvisningsfrekvens. Är det mycket? Visst kan man förfasa sig över 170 000 besökare per månad, men man måste ju sätta det i propotion till hur stor sajten är. Vad tycker du om att 15 % av besökarna är robotar? Då hamnar ju det genomsnittliga besökarantalet på 145 924 per månad. 24 000 färre än de 170 000 du angav i ett inlägg på sida 2 i denna tråd. Senast redigerad av kw_wasabi den 2012-07-30 klockan 23:51 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Vill kommentera det "gamla" inlägg från igår som kw_wasabi skrev. även om jag nu är lite stressad och bara har några minuter till övers för detta. Kul med inlägg som faktiskt berör vad det handlar om, som omväxling.
Inledningsvis, kanske inte av någon större betydelse, men jag undrar bara var följande uppgift kommer från?; Det är förvisso intressant om det stämmer att 24.000 av besöken/månad är robotar. Har inte kollat detta, men det gör egentligen inte problemet nämnvärt mindre med hänsyn till de olika parametrarna; - Det blir värre allteftersom fler sajter kopieras och fler delar av redan tidigare kopierade sajter kopieras. - Det handlar inte bara om antalet förlorade besökare till originalsajterna. Även sökmotoranvändarna är ju "part i målet", och det som drabbar dem kan inte bortses från! - Min åsikt är att en förlorad besökare per månad till en scamsajt är för mycket. Citat:
Men, utan att veta, tror jag inte det är så många som tar sig tid att gå tillbaka till Google och sedan gå till originalsajten. Det beror ju på om de upplever den kopierade informationen tillräcklig. Det kan lika gärna vara 10 % som tar sig tillbaka till sökmotorn, och sedan är frågan hur många av dessa 10 % som går till originalsajten eller kanske istället till en konkurrerande sajt till orignalsajten. Citat:
Kanske hälften av de kopierade sajterna inte får någon besökare alls (eller väldigt få) och andra får dubbelt så många besökare. Var och en får göra sin egen bedömning, men själv tycker jag att redan runt 1.000 tappade besökare per år är allvarligt nog. Personligen tycker jag som sagt inte det är acceptabelt att en enda besökare går förlorad till scamsajten, men det är bara vad jag tycker. Den som inte bryr sig om att tappa besökare behöver heller inte göra detta. Och som jag påpekat så väldigt många gånger förr, denna kopiering (om än kanske pausad just nu) är i sin linda... om de vågar fortsätta... vilket de naturligtvis gör om de inte känner någon press på att upphöra med sin scam. Det finns ingen anledning att tro något annat än att fler sajter drabbas och existerande kopierade sajter drabbas allt hårdare Det är ju trots allt helt uppenbart att InArchives mål är att sno åt sig så många besökare som möjligt till sina kopior. Men sedan bortser du här från bland annat en viktig bit som jag påpekat några gånger, dvs att det handlar inte bara om att de kopierade sajterna tappar besökare! Det handlar minst lika mycket att sökmotoranvändare luras samt att sökmotoranvändare tvingas lägga ner tid och arbete i sökmotorerna. Problemet går alltså inte bara att räkna i förlorade besökare för de kopierade sajterna. Sedan har vi problemet med att sökmotoranvändare får felaktig - ej uppdaterad - information. För att inte tala om problemet att InArchive publicerar information utan kontroll av den ursprungliga sajtägaren, och information går ut som sajtägarna i vissa fall inte önskar ska gå ut, och som t o m kan skapa problem för flera parter, dessutom mycket allvarliga dylika problem. Jag har tidigare nämnt läkemedelsindustrin som ett konkret exempel på detta. Bara för att ge några exempel på hur InArchives kopieringar påverkar. Så man måste vara införstådd i alla delar här för att förstå allvaret i situationen... som inte precis blir bättre av att Nikke Lindqvist försöker förringa problemet och sedan inte vågar bemöta kritik mot sina åsikter. Senast redigerad av Bosse007 den 2012-07-31 klockan 19:42 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Även jag fick ett mail via min sajt från Bosse. Egentligen är jag imponerad av den energi han lägger på att trumpeta ut att inarchive finns. Imponeras samtidigt av bristen på insikt om att den argumentationsteknik Bosse använder får rakt motsatt effekt. Trodde först hans mail var ett vanligt spam som ville få mig intresserad av något skräperbjudande, sen dök den här tråden upp. Har nu förstått att jag kan somna om och ägna min tid åt vettigare saker än att intressera mig för Bosses förehavanden tillsammans med inarchive.
Rekommenderar alla andra att göra detsamma. Senast redigerad av digiArt den 2012-07-30 klockan 23:47 Anledning: Grammatik... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Oj vilken tråd.
Bosse007: Jag tror alla håller med dig om att kopieringen av innehåll är olaglig. Däremot håller inte alla med om att Inarchive är ett stort hot. Min uppfattning är att de inte är ett stort hot. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Ok, alla är fria att tycka vad de vill, även om man inte redogör för skälen för sitt tyckande. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej Bosse!
Enkel fråga (och ja, den är OT): Inser du inte att du är den enda som faktiskt engagerar dig i det här och att vi andra finner mer nöje i att luska i vad du faktiskt besitter för kunskaper i ämnet? Uppskattar om du kan citera mig när du svarar. Med vänliga hälsningar Pelle Penttinen Överlevnadsexpert |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Frågan är om dessa personer inser detta? Kanske du skulle fråga dem? Nöjd? Eller för säkerhets skull; ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|