FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Även Spray har stängt ner en webbplats med en Muhammed karikatyr.
Spray stängde sajt med Muhammedkarikatyr Undrar när eller om Loopia ska agera mot de kunder som publicerat samma karikatyrer. Loopias kund med karikatyr
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Artikeln där Loopia pratar om kommande beslut: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...usRenderType=6
Sidan som publicerat bild på profeten, och som ligger hos Loopia: http://www.spectator.se/stambord/?p=1100 Är indikationen tydlig nog?
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det visar bara vilka företag som ingen vettig person kommer vilja välja i framtiden.
Ska dom stänga av alla sidor som visar roliga bilder på Gud med isåfall? Börjar bli så extremt löjligt detta. Detta landet blir bara sämre, om bodström får igenom alla förslag så kommer alla snart vara märkte med rfid någonstans i kroppen och man inte får skriva något utan någon ska godkänna det du skriver eller surfar på. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Förstår inte varför man ska provocera och göra det värre genom att sprida dessa ännu mer.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det kanske är så att man värnar sin personal, skyddar sin andra kunder och visar att man tar ansvar?
Det är lätt ropa om censur och att det är löjligt att stänga en sajt för att den innehåller harmlösa teckningar av en person som varit död i 1400 år... Betänk dock vilka våldsyttringar detta resulterat i och att ett antal människor redan dött på grund av detta. Skall man då som näringsidkare ställa sig på barrikaderna och säga att man förvsarar yttrandefriheten och att man inte stänger ned en sajt på grund av detta, med vetskap om att detta beslut kanske resulterar i hot mot personalen, fysiska angrepp mot lokaler och personal eller angrepp mot den egna infrastrukturen (överbelastningsattack, t.ex.)? Jag gillar inte detta, men jag förstår dem som tar bort dessa sajter från sina hotell - det visar i mina ögon att man är ansvarstagande. Man skyddar sin personal, sina kunder och sina investeringar. Jag skulle nog se det som ruskigt ansvarslöst att inte göra på just detta sätt om jag var kund hos Levonline eller Spray - ska en sajt få riskera att alla kunders sajter försvinner? Eller att fler människor skadas eller dödas? När inte våra politiker står upp för yttrandefriheten och vår säkerhetspolis bedömer det som en uppenbar fara att ha dessa sajter på nätet, då är det nog dags att fundera på vad som är klokt... Antar att Patrikweb alltså skulle låta karikatyrteckningar förbli uppe...?
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag kunde inte hålla tillbaka mig själv: http://psyche.se/alida.html
Edit: Asso, nu var jag klantig och missade ett inlägg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nej men självklart skall man stänga ned sidor om dessa innehåller stötande material.
Men eftersom webbhotellet inte gör det tillräckligt snabbt så här är eposteadress till Säpo [email protected] UD (Laila) http://www.regeringen.se/pub/road/Classic/...24&m=popup&l=sv (Går via en registrator.) Så sätt fart nu... Det finns fler webbhotell än Loopia som hyser sidor med teckningarna på. Edit: Så ni mörkermän får ligga i lite om ni skall hinna anmäla alla sidor |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Vi vill skydda våra kunder, inte terrorister eller galningar. Om Webbhotell börjar stänga ner sidor hur som hellst kanske man ska börja bomba och skjuta folk man inte tycker om med kanske?
Inte fan skjuter polisen ner personer om dom får hot om en person som ritar bilder om polisen får hot emot sig? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Lite sansat i debatten om man får be, WN är ingen lekstuga.
Det är bara att konstatera, webbhotell har all rätt de vill att stänga ner vilka sidor de vill. Man kan som en parallell titta på flashback-affären, btw. Tänkte inte ge mig in i om det är rätt eller fel att publisera bilderna i sig, det är en mycket komplexare diskussion än en som ska föras i ett forum för webmastrar. Vill man prata om det finns det mängder av politiska forum där ute! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Citat:
"Terrorism är våldshandlingar som är politiskt betingade och syftar till att påverka samhället eller ett lands politik utan hänsyn till om oskyldiga drabbas. Metoder inkluderar mord och bombattentat." // susning.nu |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|