FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hej
Visst är det tidigt på morgonen, men hur jag än försöker kan jag inte hitta någon whoisdata för .nu-domäner. Det enda jag får fram är teknisk kontakt. Någon som vet? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Thomas
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nunames verkar göra det mesta för att förhindra handel med nu-domäner på en andrahandsmarknad.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Okej. Köpte en .nu-domän genom Loopia, jag kan alltså inte ens se att jag själv står som ägare till den!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kan du inte logga in på www.nunames.nu och se dessa uppgifter?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Eftersom jag köpt domänen genom Loopia är det de som står som billingaddress, så det går inte.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citerar Loopia:
"Vem äger domännamnet jag registrerar genom er? Vi anger alltid våra kunder som ägare till sina domännamn. Om du registrerar ett domännamn genom oss så är det du som äger detta domännamn." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Jag tror på saker jag ser, inte jag läser om
![]() Det känns smått bizarrt att man inte kan verifiera att det faktiskt är jag som är ägare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Om du har köpt ditt domännamn genom oss så kan jag garantera dig att du står som ägare till detta domännamn.
Precis som övriga personer i denna tråd svarat så är det inte möjligt att se WHOIS-information för .nu-domäner publikt, men om du skickar ett e-postmeddelande till Nunames där du ber dem verifiera att du står som ägare till ditt domännamn så borde de kunna hjälpa dig med detta. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
En skum effekt är ju att tjänster som "Tryckfel" osv inte blir tillgängliga för mig.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|