FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Fast jag skulle hellre nominera TD i årets börs-entreprenörer i så fall ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Er motivering för Loopia är kass.
Tänk er då t.ex. Seat24 som har ökat sin försäljning från ca 190 miljoner till över 500 miljoner på 1 år. Det går inte ens jämföra med Loopia... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Personligen ser jag inte vinnaren som något som äger ett värstingföretag med tusentals anställda och omstället flera miljarder.
Jag skulle hellre se någon person som kanske helt på egen hand eller med hjälp av ett företag med väldig få anställda lyckats väldigt bra på internet och framförallt någon som lyckats inspirera andra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det säger mig inget eftersom jag inte vet hur de gjort detta.
Är det genom en unik marknadsföringsmetod eller genom ett unikt sätt att sälja resor? Eller är det kanske så att de bara ökat sin annonseringsbudget och betalat mer per avslut på Tradedoubler? Loopia har lanserat unika kampanjer på löpande band och de har synts i alla webbhotellsrelaterade nyheter och debatter. Hur mycket de ökat sin omsättning bryr jag mig faktiskt inte om. Återigen: I min värld har entreprenörskap inget med omsättning eller vinst att göra. Det handlar om att göra något unikt, nyskapande och framför allt inspirerande. Detta är dock min åsikt, men jag kommer inte ändra på den ![]() Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
De slåss mot jättar som MrJet, Resfeber m.fl. och ändå med mindre marknadsföringsbudget så har de blivit störst i norden på resor då det gäller nätet.... ztream: Om de nu gjort så mycket "unika" marknadsföringskampanjer så borde det ha inneburit tillväxt (som aldrig förr). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag har inte läst någon rapport på sistone från Loopia.
Oavsett om det kanske inte betytt tillväxt i ren vinst eller omsättning så innebär det ändå att Loopia bundit till sig en enorm mängd kunder och även gjort sitt varumärke synonymt med webbhosting. Fast det tjänar väl egentligen inget till att bråka om vem som är bäst. Vi borde lägga tiden på att själva bli årets entreprenör nästa år istället. ![]() Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag vet inte om det är speciellt nyskapande med att bedriva webbhotell. Då är det väl snarare så att exempelvis Fredrik Sköld var nyskapande som drog igång sitt webbhotell tidigt.
Visst har Loopia varit framgångsrika, men inte speciellt nyskapande. Årets it-entreprenör bör ha gjort något helt nytt som haft betydelse för internetanvändarna i allmänhet. Jag kan tyvärr inte komma på någon som i år lyckats komma fram med något revolutionerande.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Till att börja med säger en årsrapport inte så värst mycket om ett bolags (ägares) entreprenörskap, licenskostnader kan förekomma till moderbolag, privatägda bolag töms på vinst med bonuslöner för att skjuta på skatt något år, tunga investeringar tas för att minska vinstskatt, omsättning kan bero på ett jobb som har pågått under flera år och ger en hög avkastning under en mycket begränsad period. I år kommer förmodligen mycket vinst att skakas fram i fåmansbolag som saknar många anställda pga de ändrad 3:12-reglerna efter årsskiftet. Ja, ni vet själva hur ni jobbar i/med era bolag, så den historien behöver vi inte dra mer.
Loopia är fruktansvärt bra på att marknadsföra sig och vet hur man gör affärer, får uppmärksamhet av media osv. De har dock inte en unik ide, webbhotell har det funnits sålänge jag har haft internet iaf & det är bra många år sedan man köpte sitt första modem. Seat24 är uppenbarligen bra på att klippa i sina kostnader och hitta marknadsföring som ger bra ROI. Men inte heller de gör något unikt, så där faller de bort. Att lura investerare att TD är värt 2,5 miljarder ser jag definitivt inte som entreprenörskap någonstans. Första året kanske de hade platsat. Jag vet x antal bolag som är betydligt mer intressanta att investera i än TD. Förmodligen tänker ni vad fan vill han komma fram till - vem är nu årets entreprenör då efter allt det här tragget? Ärligt talat så känner jag inte till någon som platsar riktigt klockrent i år, jag har funderat länge på alla bolag som finns & de tjänster som existerar eller har kommit under året - tyvärr kan jag inte komma på någon/något som är tillräckligt unikt för att vinna min röst. Over and out.
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|