FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
"Svenska företag väljer i allt större utsträckning internet för sin marknadsföring. Uppgången för tredje kvartalet i år var 25 procent, jämfört med samma ifjol. Bäst går sökordsmarknadsföringen."
Läs mer på: IDG.se
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Intressant vore att veta hur mycket i pengar sökordsmarknaden ökar med. Den 100% ökningen säger inte så mycket eftersom den uppenbarligen ryms i Internetmarknadsföringens ökning (från 5,8 till 6,6%).
Men det är väl en logisk följd av utvecklingen. Nu har majoriteten av företagen skaffat hemsidor (var c:a 50% för 4 år sedan) och fler börjar förstå att webbplatsen är en naturlig del av företaget som behöver integreras med företagets övriga utåtriktade aktiviteter. Nästa steg blir nog att webbplatsens innehåll och användervänlighet ses över bättre när resultaten för marknadsföringen uteblir för en hel del företag. Så det är bara att gratulera SEO-företagen till en bättre marknad, fast konkurrensen lär bli än mer mördande där, med nya och ibland oseriösa aktörer som dyker upp. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Personligen tycker jag att detta är en bättre länk för denna nyhet. Detta eftersom den länk Webm@ster la in inte ger någonting ur IRM:s egentliga rapport utan endast återger den gratis sammanfattning som IRM publicerat.
Lite onödigt att ett visst företag ska ges gratis reklam här även när de inte har presterat någonting själva, tycker jag. (Är jag för grinig då?) /Bengt
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|