FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Men hur får jag den att istället skriva ut resultatet i value-värdet i typ en <input type="hidden" name="resultatet" value="en massa grejs" /> ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Det vore burro-hygglo om du kunde peka ut rätt riktning... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Nu är det bara att skriva ihopa någon liknande (dock i javascript men du kan säkert hitta exempel i VB också eller skriva om mitt VB exempel till javascript stället) http://www.w3schools.com/dom/dom_http.asp /Micke |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ditt exempel var väldigt häftigt. Jag har inte tänkt på att man kan åstadkomma sådana saker på det sättet. Hur som helst tror jag att ni missförstår varandra.
Dr. Blau undrar hur man skickar in resultatet till servern istället för att presentera det i en msgbox. Gammal Citat:
Citat:
Det skulle även gå att generera ett formulär on the fly men detta gick snabbast att skriva. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Som jag sa i ett tidigare " Det går att lösa på ett par olika sätt men ett är ju att direkt där MSGBOX:en är istället göra ett anrop mot din server och antingen POST/GET skicka det till en sida som tar hand om det. " Så den lösningen jag tipsade om hade direkt skickat värdet till valfri server med hjälp av HttpRequest objektet. Men det går givetvis att göra på det sättet som du visar också. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det var faktiskt Xyzi:s lösning jag var ute efter till en början. Det lirar med hur min app är uppbyggd i övrigt. Kanske inte det snyggaste men jag kanske ändrar nån gång.
![]() Jag visste inte om VBScript använde samma syntax som JS för att fiffla med html-element och när jag sökte runt fick jag inte lika snabbt och enkelt svar som det Xyzi gav. ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|