Kom ihåg mig?

Problem med Phpmyadmin och sqlfiler

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-09-09, 20:32 #1
kulmungis avatar
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem
kulmungis avatar

Reg.datum: Oct 2004
Tjenare.

Jag har uppdaterat både phpmyadmin och mysql programvaran på min egen testserver.
Och efterdenna uppdatering har jag stött på lite problem.

Det första är att jag inte kan läsa in txtfiler(sqlfiler) i phpmyadmin.
När jag ska läsa in en sqlfil, väljer jag rätt fil och ställer in "Filens teckenuppsättning:" till latin1.
Då får jag följande problem:
Kod:
SET NAMES 'latin1';# MySQL skickade tillbaka ett tomt resultat (dvs inga rader).
SET CHARACTER SET utf8;# MySQL skickade tillbaka ett tomt resultat (dvs inga rader).
SET SESSION collation_connection = 'latin1_swedish_ci';# MySQL skickade tillbaka ett tomt resultat (dvs inga rader).
Men väljer jag istället utf8 som är förinställt så får jag:
Kod:
Filen kunde inte läsas (4)
Och det är bara utf8 som ger nedersta felkoden, allt annat ger som det övre.
Någon som kan komma med ide på vad jag ska göra för att få filerna att bli läsbara?
Jag har testat filen på mitt webbhotell och där funkar det bra och allt som ska skapas och läggas till i db blir prima. Men tyvärr inte i min egen server, så det verkar inte vara något fel på själva sqlfilen.

Sedan en extra sak.
Hur gör jag för att redan från grunden i phpmyadmin så att jag inte kan välja vilken teckenuppsättning som ska användas vi filläsning. Alltså ställa in en standard.
Även gör så att inte jag kan ändra "Kollationering", inte heller se den. Där också är det ju så att jag någonstand ska kunna ställa in en standard.

Tack för svar.
Är det något som är oklart, fråga så får jag vidareutveckla. I värsta fall med bilder. :-P
kulmungi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017