FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
1. Lägre skatter
2. Minsta aktiekapital £1 mot i Sverige 100000 SEK Punkt 2 är nog det avgörande för många. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Samt, ingen skatt på utdelning om man inte har en vinst på över £50.000
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
...
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Om man nu ska starta offshorebolag varför i hela friden vill man välja Storbrittanien? Finns ju så mycket bättre alternativ. Nederländerna exempelvis.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är inte riktigt så lätt.. ni måste driva bolaget med filial i Sverige då ert driftställe till största sannolikhet kommer att fastställas till Sverige, vilket i slutändan inte ger er några skattelättnader.
Den enda punkten att ta i beaktande är då alltså aktiekapitalet. Ni bör dock ha i åtanke att det kostar mer rent administrativt med ett engelskt bolag, där ni dessutom måste ordna det administrativa mot svenska SKV pga filialen. För t ex en utdelning från ett engelskt bolag har ni källskatt på 15% (privatperson) och därefter svensk beskattning på 30%. Jag har inte tagit hänsyn till vinstskatten i england då den varierar beroende på vilken vinst ni redovisar. Edit: Senaste gången jag kollade så hade Nederländerna en bolagsskatt på 35% - jag förstår inte hur du kan tycka det är fördelaktigare än Sverige? (kan vara gamla uppgifter dock, har inte kollat nyligen..) Edit2: Ett nystartat engelskt £1-bolag kan förmodligen även få problem med (om det behövs) kredit, lån, kredit hos leverantörer (om det är "fysiska produkter" som säljs) osv.. Edit3: Blir många edits det här... där finns ett undantag för filial-regeln som kan minska era administrativa kostnader i Sverige, dock så påverkar det inte en ev. aktieutdelning, utan bara kravet på svensk filial.
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|