FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Själv är jag lite sugen på en ny volvo V70 R AWD med extra utrustning och ett pris på cirka 650 000 kr - det inte händelsevis så att någon sitter med en leasingoffert på något liknande, så jag kan få ett hum om leasingkostnaden utan att begära en offert?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
http://www.audi.se/byggdinaudi/start.asp?RetailerID=0 Klicka på "Ta mig dit" under finansiering. Välj fliken leasing. Välj vad som helst och när du får upp uträkningen skriver du manuellt in ett nytt pris. En bil för 650000 kostar då c:a 130000 i "första leasingavgift" då du hämtar bilen samt 5700 (ex moms) per månad. Jag har leasat i snart 6 år (två olika bilar) och jag har inte räknat närmare på det, men förmånsvärdet på"lyxbilar" skenar iväg för mycket ganska snabbt. Om nypriset överstiger 7.5 basbelopp blir det en lyxbil. Upp till 7.5 basbelopp är förmånsbeskattningen inte så farlig. Den överskutande delen bidrar dock väldigtmycket till förmånsvärdet. Jag har inte räknat på det, men jag har en kännsla av att du tjänar på att köpa bilen (för att slippa förmånsskatt) med banklån om bilen blir väsentligt dyrare än c:a 300K. Det som dock är en upside ni glömt med leasingbil är att allt som har med bilen att göra (tvätt, byta däck, försäkring, service osv) är ju företagsangelägenheter där du drar av all moms (och betalar med "obeskattade pengar"). Något som blir lite klurigare om du äger bilen privat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
[QUOTE=eg0master,Aug 25 2005, 07:46]
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|