FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vet inte om ni vill svara på frågan.
Men hur mycket pengar gör ni på era hemsidor i dagsläget? (I grova svängar) 1000 kr / år, mer eller mindre? Hur många besökare / månad då isf? Vilka metoder använder ni av? skulle vara intressant att veta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Visst vore det intressant att veta men det är en känslig fråga för många. Jag vill då inte publicera mina intäckter på en PR5-sajt.
Föresten. Mer eller mindre än 1000:- per år? WN är en sajt för i första hand professionella webbmeckare. 1000:- per dag vore lämpligare att fråga om. Svaret på den frågan blir: Mindre än 1000:- per dag med 40.000 unika besökare per månad. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Mer än 1000 kr / år gör nog de flesta kommersiella webmasters här. Det är min uppskattning iaf
![]() Visst är det en intressant fråga men som sagt känsligt. Det är förmodligen enklare att titta på årsredovisningen för de aktiebolagen som representeras här och sedan bilda sig en uppfattning utifrån webbsajten/verksamheten ungefär vilken storleksordning i antalet besökare de kan tänkas ha. För enskilda firmor (privatpersoner) kan du titta på deklarerad årsinkomst på plats hos SKM.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
En site med ett dokument + adsense + länkar från tex sunet kan göra 1k på ett år utan problem. Det kräver dock lite jobb och det finns betydligt roligare sätt att tjäna pengar på.
0.80:- / klick .. 5% ctr => 25000 besökare krävs. Ca 70 om dagen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
hmm i grund och botten tjänar vi väl inte pengarna på hemsidan....men den är ju verktyget.....Isåfall ca 50.000 besökare i månaden....12 miljoner kr!(omsättning) vinst e en annan femma som jag inte går in på
![]() mvh Fredrik |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Omsättning är väl egentligen intressantare än vinst? Siffror kan man trixa med... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |