FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Startade nyligen upp en ebutik. Kör med Google Adword + några shoppingportaler.
Resultatet är: 1 på 20 unika 1 på 48 unika 1 på 24 unika En genomsnittsorder ligger på 350 kr inkl moms. Är detta normalt, kasst eller bra? Tänkte köra igång med tradedoubler till hösten men skulle vilja testa med ett par sidor till. Tänkte erbjuda dem 10% av försäljningarna som de reffar. Vad kan man hitta dessa siter. Behöver sidor som inriktar sig mot: -mode -kläder -killar -ungdomar -shopping Produkt: Herrkläder MvH Edit: Dessa siffror är bara för 2 dagar. Bara från sidor som har vår affiliatekod så inte från sökmotorer & direktträffar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Låter mycket bra tycker jag. En vanlig siffra i sammanhanget är att 1 av 100 unika besökare leder till köp.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() MvH |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Två dagars statistik kommer inte att ge ett tillförlitligt mätvärde.
Ehandel är starkt beroende av veckodagar och mycket annat som man inte ser momentant. Tror du behöver åtminstone en månad för att utvärdera din sale/besökare. En annan faktor är att om denna statistiken bara gäller för dina affiliates så har de som jag förstått precis slängt upp din banner/länk. Självklart kommer dina flesta besökare då komma i början när bannern är ny och fräsch. Min avslutsstatistik för hela året ligger på 40 unika besökare per sale. Detta är då all trafik inräknat och inte bara affiliates. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Sedan, om jag förstått rätt, använder du adwords. Räkna på vad du betalar per besökare och titta på marginalen vad den försäljningen ger. Men som sagt det är för tidigt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Tack för ditt svar & har du mer idéer/tips/råd är jag jätteglad om du skriver här igen ![]() MvH |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Har du implementerat adwords verktyg för att spåra konverteringar?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|